Hej,
Nogle overvejelser om torpargrund:

Vi er ved at istandsætte en gammel tømmerhytte på ca. 30m2, som har været brugt som maler- og snedkerbod de sidste 50 år, og før det tilsyneladende en smedje. Det skal blive et overnatningsrum i en del af den, så vi arbejder på gulvet, som tidligere var fyldt med en blanding af savsmuld og jord.

Hvis jeg har forstået det hele rigtigt, skal der først lægges makadam, derefter aldersbestandig plast ovenpå, og så kan man lægge sten som piller, bærende bjælker, trægulv og gulvbjælker.

Mit spørgsmål er, hvordan man kan lægge en plast ud på makadam og derefter få bærende bjælker, der står på betonsten (eventuelt natursten), uden at plasten bliver fuld af skader? 🤔
Lille foto under udtagningen!
Person rydder op i en gammel træstruktur, med værktøj og trappe, inde i en timmerstuga under renovering, dele af gulvet er synlige.

Var det vådt i den gamle fyldning da? Hvis ikke, så havde du jo en fremragende konstruktion som det var. Måske havde det været nok at supplere lidt og lægge nyt gulv?

F Fruck sagde:
Om jeg har forstået det hele rigtigt, skal der først makadam, derefter aldersbestandig plast, ovenpå kan man lægge sten som plint, bærende bjælker, trossbund og gulvbjælker omtrent.
Jeg ville have sat plinte på så urørt jord som muligt. Så grus og plast rundt om plintene.

S Stefan1972 sagde:
Var det vådt i den gamle fyldning da? Hvis ikke, så havde du jo en fremragende konstruktion som det var. Det kunne måske have været nok at supplere lidt og lægge nyt gulv?
Nej det var ikke vådt, skal ned med vand/afløb samt at jeg tænkte at forsøge at få lidt mere isolering end 5" i gulvet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.