Når vi rev ned vægge og loft på nederste etage, var der plast i både vægge og loft, behøver man virkelig plast i loftet når øverste etage er opvarmet? Er der nogen grund til, hvorfor man har valgt at sætte plast i loftet også?

Jeg talte med en snedker, som sagde, det var helt unødvendigt, han mente bare, at man skulle blot bøje vægplasten op ca. 50 cm i loftet, så klarede man sig.

Vil bare dobbelttjekke inden vi lukker det hele til igen.

Tak på forhånd

Ingen der kan verificere om det er unødvendigt med plast under loftet mod en opvarmet overetage?

Det ville være rart, hvis man slap for at plastre alt efter elektrikeren har gjort sit :)

Kan jo have været sådan, at kun stueetagen var indrettet, da huset blev bygget, og førstesalen blev lavet senere.
Er førstesalen opvarmet, behøver man ikke plastik.

Mistænkte også det.

Det sjove er, at der er monteret en kamin på overetagen ved nybyggeri, og det føles lidt mærkeligt at have en kamin i en uindrettet overetage.

Men så burde jeg med god samvittighed kunne undlade plast mod overetagen, skal man også undlade opvik eller kan det være en god idé?

Vi har haft tilsvarende diskussioner i forbindelse med at udvide og ombygge huset. Vores håndværkere fik problemer med, hvordan vi skulle sætte dampspærren i etagedækket, og så fik vi den geniale idé at sætte plastik i loftet for at skabe en damptæt enhed uden at trække plastikken gennem etagedækket. Nogle uger senere fik vi tippet om at sætte oliehærdet board i etagedækket som dampspærre, og så forsvandt hele pointen med dette. Boarden fungerer omtrent som plastikken, men er meget nemmere at montere i etagedækket.

Så min holdning er, at man skal droppe plastikken i loftet og i stedet sørge for, at ydervæggene har en ordentlig dampspærre.

Er plasten under mellembjælkelaget armeret?
I så fald er det en sikkerhedsplast / gennemtrædningsbeskyttelse for at
forhindre, at arbejderne træder på siden af gulvbjælkerne & skader
sig under byggetiden.
-Altså ingen som helst funktion efter byggetiden...

Plasten er ikke armeret, den er betydeligt tyndere end ældningsbestandig plast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.