Min hustillverker har leveret byggplast til væggene, men ikke til gulvet (når jeg nøje gennemgår tilbuddet, mangler byggplast i beskrivelsen af gulvet også).

Nu er rejsegildet afsluttet, og jeg arbejder videre med alt det andet...

Min KA mener, at byggplast under gulvspån er vigtigt. Jeg blev selv tvivlende. Den skal fungere som dampspærre.

Men... ovenpå gulvet vil jeg have 15 mm fer og not fyr. Så indendørsluften skal passere gennem 15+22=37 mm massivt træ for at nå under spånpladen. Burde ikke disse 37 mm udgøre en ret kraftig dampspærre? (og der er ikke et vådrum ovenpå).

Jeg overvejer, om byggplast i gulvet er: livsvigtig, godt at have, måske godt at have, eller helt unødvendig.

Min konstruktion er 220 mm mineraluld i træbjælkelag ovenpå en velisoleret krybekælder.

Taknemmelig for gode argumenter til begge sider.
 
Senest redigeret:
  • Synes
Gizmo1977
  • Laddar…
Jeg lægger plasten over gulvspånpladen.
Vil lime spånpladen mod reglerne og da fungerer det ikke med plast der.
 
Plasten SKAL ligge over gulvspånpladerne.
 
Tak for svarene, det må blive ovenpå gulvspån.

Jeg var allerede begyndt at skrueslime gulvspån, da jeg fik høre dette,

Dejligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.