Skal støbe et mellemdæk med ePS cement ifølge gvk's beskrivelse
https://www.gvk.se/branschregler/golv/forstarka-trabjalklag/lattfyllnadsmassa
Har forsøgt at finde den rette type plast at bruge. Byggemarkedet sælger mest den almindelige aldringsbestandige 0,2mm tykke plast, som man ikke skal bruge.
Hos byggmax sælges en plast, som er tyndere
https://www.byggmax.se/verktyg/täckning-rep-och-ståltråd/golvtäckning/täckfolie-handy-p21011
Den står der jo, at man ikke må bygge ind. Nogen der kan give forslag til hvad jeg skal bruge, eller kan jeg bruge den fra byggmax.
Det handler vel om, at betonen skal kunne tørre ud nedad, eftersom jeg kommer til at have en tæthedsbarriere i overkanten, hvor badeværelset bliver.
https://www.gvk.se/branschregler/golv/forstarka-trabjalklag/lattfyllnadsmassa
Har forsøgt at finde den rette type plast at bruge. Byggemarkedet sælger mest den almindelige aldringsbestandige 0,2mm tykke plast, som man ikke skal bruge.
Hos byggmax sælges en plast, som er tyndere
https://www.byggmax.se/verktyg/täckning-rep-och-ståltråd/golvtäckning/täckfolie-handy-p21011
Den står der jo, at man ikke må bygge ind. Nogen der kan give forslag til hvad jeg skal bruge, eller kan jeg bruge den fra byggmax.
Det handler vel om, at betonen skal kunne tørre ud nedad, eftersom jeg kommer til at have en tæthedsbarriere i overkanten, hvor badeværelset bliver.
Tag byggmax folien
Det plasten skal gøre er at forhindre, at vandet i eps suges ind i de omkringliggende reglar osv den tørrer da ud for hurtigt.
At der står, at folien ikke må bygges ind er fordi den ikke er aldersbestandig og kan ikke bruges som fx dampspærre i vægge.
Det plasten skal gøre er at forhindre, at vandet i eps suges ind i de omkringliggende reglar osv den tørrer da ud for hurtigt.
At der står, at folien ikke må bygges ind er fordi den ikke er aldersbestandig og kan ikke bruges som fx dampspærre i vægge.
Låner denne gamle tråd da den har mit aktuelle spørgsmål.
Hvorfor må ikke aldersbestandig byggfolie anvendes under EPS-beton?
Står i instruktionerne fra alle EPS-betonproducenter at en PE-folie skal anvendes som ikke er aldersbestandig, dog ingen forklaring til hvorfor.
Hvorfor må ikke aldersbestandig byggfolie anvendes under EPS-beton?
Står i instruktionerne fra alle EPS-betonproducenter at en PE-folie skal anvendes som ikke er aldersbestandig, dog ingen forklaring til hvorfor.
Jeg tænker, at de mener, at den ikke BEHØVER at være aldersbestandig.Landbogården sagde:
Det kan jo ikke spille nogen som helst rolle.
Mod trækonstruktioner? Eller hvor mener du?Landbogården sagde:
Jeg spekulerede også over det, da jeg lagde EPS i mit mellemlag under badeværelset. Forskellen er jo, at den aldersbestandige er helt tæt og ikke lader nogen fugt igennem. Tænker, at EPS’en skal kunne tørre ud nedad (langsomt) og at det er grunden til, at det ikke skal være helt tæt nedenunder.Peter2400 sagde:
Klik her for at svare