Hej.
Vi bor i et kædehus 1½ plan bygget i 1976. Vi skal skifte loft i et soveværelse, fra barracudaloft til gips eller panel. Vi har nogle gange hørt en knirkende lyd over loftet, når vi har skyllet i toilettet eller håndvasken i badeværelset ovenover. Dette tænkte vi forsøge at undersøge årsagen til. Jeg fjernede et stykke af barracudaloftet for at undersøge dette. Så så jeg, at der sidder en sort plastik oven over det nuværende loft (se billede). Plastikken går langs hele ydervæggen, så vidt jeg kan se. Oven over plastikken er der spredt panel og isolering. I midten af huset er der ingen plastik eller isolering.
Hvad er denne plastik til for? Er den kun til for at isolere ved ydervæggen eller har den noget med fugtbeskyttelse at gøre? Jeg er nødt til at skære en del af plastikken væk for at kunne se rørene ovenover, og derfor vil jeg gerne vide, om jeg skal erstatte med ny plastik bagefter. Kan jeg skrue gips/panel direkte mod plastikken, eller skal jeg sømme yderligere spredt panel op på plastikken først?
Mvh Andreas.