Skal du have et undertag i forstueløsnens tagudhæng? Hvis ja, så kan du altid fæstne bærelinjen på indersiden af stolperne og køre med en anden slags spær i midten. På den måde kan du løfte bærelinjen lidt i højden og dermed få det lidt mere som du ønsker æstetisk
Dvs.
Ha de spær, som du har tænkt dig i for/bagkant. I midten fæstner du bærelinjer på inderside stolpe (fræser ind) mellem disse to. Sætter du derudover en bærelinje ovenover stolperne ved "åbningen" kan du dels gå ned i dimension på bærelinjerne, og det er nok at lægge 2 styk lægter på. Det behøver altså ikke være et spær i sig selv. Så er den konstruktion endda at foretrække, da det letter montagen af undertag
Ikke helt med på hvad du mener
Kommer nok til at bestille spærene, og det er klart, kunne bestille den midterste i andet design, men tænkte, det måske er billigere/nemmere med 3 ens.
De grove bærelinjer tog jeg, da jeg tror den grovhed bliver flottest, hvis de nu skal være synlige, da øvrige detaljer er "grove".
Tror det ser bedre ud end en synlig "tynd" bærelinje.
Loft skal vi have med indbyggede spotlight, tænkte jeg. Men det kan fæstnes let i de spær, jeg har tænkt at have, da alle 3 er i samme niveau. Jeg vil dog lægge lægter mellem spærene, da loftet skal ligge i samme linje som gulvet.
Har bygget en veranda 4 x 2m med falsede tagplader og udskydere i hjørnerne. Nedløbsrør har ikke været nødvendige, da vandet kastes så langt væk fra verandaen. Stolperne er 115x115 mm. Indertaget er bygget af synlige bjælker med en bærende bjælke, der er fastgjort til facaden. Der er nogle ligheder med den veranda, du har tænkt dig at bygge.
Tak for skitsen Nu ser det ud til, at vi har ændret os grundigt i udførelsen herhjemme efter lidt diskussion i aften
Oozean sagde:
Har bygget en veranda 4 x 2m med falsat plåttag og udløb i hjørnerne. Nedløbsrør har ikke været nødvendige, da vandet kastes så langt ud fra verandaen. Stolperne er 115x115 mm. Indertaget er bygget af synlige bjælker med en bærende bjælke, der er fastgjort til facaden. Der er lidt ligheder med den veranda du har tænkt at bygge.
[billede][media]
Flot! Rigtig snedkerlykke Tak for inspirationen!
Efter diskussionen i aften begynder det at hælde mod noget lig billedet nedenfor (hurtig skitse)... helt klart en anden smerte for pengepungen nu haha. Måske går lidt ned i tykkelse på stolperne, da de ellers koster en del med 1600x1600
Amerikansk veranda er absolut dejligt! Men den der lille vinkel for selve indgangen havde jeg nok skippet! Bliver lidt for meget imo
Vigtigt at tænke på ved sådanne tanker er dog lysindfald. En sådan kan stjæle en hel del lys i huset, så der kan jeg synes at dels verdenshjørner men også om der er lysindfald fra flere retninger.
Nord + kun vinduer i den retning kan blive ret mørke! I særdeleshed i rummene med de små vinduer
Efter diskussionen ikväll börjar det luta åt noget ligesom billedet nedenfor(hurtig skitse)... helt klart en anden smerte for pengepungen nu haha. Måske går ned lidt i tykkelse på stolperne da bare de koster en hel del med 1600x1600
Mener du 160x160? Ellers forstår jeg, at det er dyrt...
Amerikansk veranda er absolut hyggelig! Men den der lille vinkel for selve indgangen ville jeg nok have undladt! Bliver lidt for meget imo
Vigtigt at tænke på ved sådanne her tanker er dog lysindfald. En sådan yderste stjæler en del lys i huset, så der kan jeg synes at dels verdenshjørner men også hvis der er lysindfald fra flere retninger.
Nord + kun vinduer i den verdensretning kan blive ret mørke! Især i rummene med de små vinduer
Både jeg og min kone vil gerne have et indslag af sadeltag, dette blev første skitse på den nye. Jeg tror jeg skyder den ind, så den flugter med resten af verandaen uden udspring og gør den 4m bred i stedet for 2 som på billedet.
Jo lysindfald er helt klart noget, jeg har i tankerne. Desværre er dette nordsiden, men jeg tror, vi er klar til at gå på kompromis med det. De små vinduer er til toilet og trappe, toilettet har mat glas, og jeg synes ikke, det vindue gør noget som helst for lysindfaldet i øjeblikket, så det bliver nok ikke så meget forskel, trappen måske bliver lidt mørk men ikke hele verden. Til højre er bryggers, så der spiller det ikke så stor en rolle plus at der sandsynligvis bliver lidt spildlys fra hjørnet. De dobbelte vinduer er til køkkenet, det er her, vi føler, vi faktisk går glip af hyggeligt lys. En tanke var at lade verandaen ende før køkkenvinduet, men vi besluttede, at vi hellere vil have det hele vejen.
TTroberg sagde:
Mener du 160x160? Ellers forstår jeg, at det er dyrt...
Selvfølgelig er det 16cm stolper og intet andet, fejlskrivning. I min skitse på stommen skrev jeg 160*160. Stolper på 1600 er jo ikke direkte stolper
Hej så, at designen har drejet mod Amerikansk veranda. Vedhæfter nogle billeder af vores, som vi er ved at bygge nu. En enkel konstruktion med 120 x120 stolper og 170 tømmer. Bandtäckt blank aluminium og øvrige pladedetaljer samt panelundertak mangler endnu.
Hej såg att designen svängt til Amerikansk veranda. Bifogar lidt billeder på vores som vi holder på at bygge nu. En enkel konstruktion med 120 x120 stolper og 170 træ. Bandtäckt blank aluminium og øvrige plåtdetaljer samt panelundertag återstår.[billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]
Flot! Tak for billederne
Hvor dyb gør I jeres? Jeg overvejer om 2m vil føles trangt, hvis man vil kunne sidde nogle stykker og måske have bord osv.
Flot! Tak for billederne
Hvor dybt gør I jer? Jeg overvejer om 2m vil føles trangt, hvis man vil kunne sidde nogle stykker
Terrassen er 180 cm dyb, og jeg ville gerne have gjort den større, jo større desto bedre...men vi må ikke bygge større, da vi har en maks størrelse på "åbent område" på 15 kvm. Har du mulighed for det, så byg større!