Hej,

Jeg har en altan, der er så høj, at jeg lige kan få barnevognen og cykelvognen ind under.

Nu spekulerer jeg lidt over, hvordan jeg skal gøre dette på den bedste måde, så vognene klarer sig nogenlunde. Sandsynligvis har de det bedst ved at blive opbevaret i et rigtigt skur (så de ikke ruster/skimmelsvamp/bliver en myrekoloni/osv), men den skurplads vil vi hellere bruge til noget andet.

Her er, hvad jeg har tænkt hidtil:
- Skrående plasttag (for at beskytte mod regn, snavs fra altanen, osv.)
- Simpel vægge, der beskytter mod regn
- Ventilationshuller (hvis jeg bygger det tætsluttende)
- En form for grus/fliser som underlag
- Låsbart dør
- Måske en lampe

Hvad er jeres tanker? Behøver jeg bygge tætsluttende, f.eks? Med hensyn til skadedyr (der ligger jo altid nogle madrester i vognen) tænker jeg, at jeg må tage det, når det kommer.
 
Skrånende plasttag og grus som gulv er nok, hvis du vil holde det simpelt. Vi har en barnevogn, der har stået ude under tag på terrassen i 2 år nu uden at have taget den mindste skade af det.

Bygger du tæt får du flere problemer med kondens og risiko for skimmel.
 
  • Synes
alexander___
  • Laddar…
maah maah sagde:
Skrånende plasttag og grus som gulv er nok, hvis du vil holde det enkelt.
Vi har en barnevogn, der har stået ude under tag på terrassen i snart 2 år uden at have taget den mindste skade af det.

Bygger du tæt får du flere problemer med kondens og risiko for skimmel.
Plasten er kun ovenpå? Intet der går nedad lidt på siderne for at beskytte mod regn og rusk? Holder det sig så tørt, at du kan efterlade tæpper osv?
 
Et spørgsmål til: har du haft vognen der året rundt i to år? Eller kun om sommeren?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.