Jeg har et pladetag bygget på mit flade tag i begyndelsen af 1990'erne.

Der er ingen undertag eller kondensbeskyttelse, er det så bygget i henhold til gældende byggeregler? eller er det et fuskebyggeri?

Kan jeg gøre noget nu efter 30 år har bygherren noget ansvar tilbage?

Senest redigeret:
  • Synes
K_H
  • Laddar…
Er det nogen kondensproblem, eller hvorfor spørger du?

F fribygg sagde:
Er det et kondensproblem eller hvorfor spørger du?
Ja kondens

Mere ventilation så evt. fugt forsvinder og ikke kondenserer på undersiden af pladen

Z Zippi sagde:
Ja kondens
Skaber det problemer og råd eller er det kun midlertidigt ved visse vejrforhold?

Hvis det drejer sig om et beboelseshus, ville jeg helt sikkert ønske at have råspont og pap under pladen, men på en carport eller brændeskur ville jeg ikke synes, det var forkert at bygge enklere og kun bruge plade.

• Synes
mikethebik
  • Laddar…
Z Zippi sagde:
Jeg har et pladetag bygget på mit flade tag i begyndelsen af 1990'erne.

Der er intet undertag eller kondensbeskyttelse, er det så bygget i henhold til gældende bygningsregler?
eller er det et fuskebyggeri?
Hvad sagde din bygningssagkyndige, da du købte ejendommen?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvad sagde din besigtigelsesmand, da du købte ejendommen?
Huset er fra 1970 med fladt tag.
Rejsningen blev lavet i løbet af 1990'erne, jeg ved det ikke, det var min mor, der bestilte arbejdet af en lokal håndværker.

F fribygg sagde:
Skaber det problemer og råd eller er det bare midlertidigt ved visse vejrfænomener?

Hvis det drejer sig om et bolighus, ville jeg helt klart ønske at have råspont og pap under pladen, men på en carport eller brændeskur ville jeg ikke synes, det var forkert at bygge enklere og kun bruge plade.
Det er på bolighus.

Z Zippi sagde:
Huset er fra 1970 med fladt tag.
Hævet blev gjort under 1990'erne, jeg ved ikke, det var min mor, der bestilte jobbet fra en lokal håndværker.
Nå, desværre umuligt at få et byggefirma til at ordne et fejlagtigt job nu. (var det fejl for 30 år siden?)

Nå, desværre umuligt at få en byggefirma til at ordne et fejlagtigt job nu. (var det fejl for 30 år siden?)
Ifølge blikkenslagere og tømrere, der var her i dag i en anden anledning, er det lige gennem et fuskebyggeri.

Z Zippi sagde:
Ifølge plåtslagare og snedker, der var her i dag i en anden sag, er det lige gennem en fuskbygge.
Ja, så kan det være, men det burde din mor have reklameret for ca. 30 år siden!

Ja, så kan det være, men det burde din mor have reklameret for ca. 30 år siden!
Hun stolede på snedkeren.

Z Zippi sagde:
Ifølge blikkenslager og tømrer, der var her i dag i andet ærinde, er det lige igennem et fuskerbyggeri.
Har det holdt 30 år er det ikke så dårligt alligevel.
Hvis du får det lavet om, håber jeg, at du satser ordentligt på 1 tomme råspån og ordentlig tagpap under et nyt banddækket tag, det bør give mere end 30 års problemfrit huseje, hvis du bare holder taget rent og maler eventuel rust.

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Har det holdt 30 år er det ikke så dårligt alligevel.
Hvis du får det gjort om, håber jeg, at du satser ordentligt på 1-tommers råspont og ordentlig underlagspap under et nyt båndbeklædt pladetag, det bør give mere end 30 års problemfrit husejerskab, hvis du blot holder taget rent og opmaler eventuel rust.
Problemet er også nu, at det lækker ind gennem skruerne, som er for hårdt strammet, samt ved skorstenen løber det ind, så meget vand på det gamle tag, ved en eller anden taghætte er der kommet vand ind så træet er rådnet i konstruktionen, som holder taget, så meget sjusk.

Ubehageligt at vide, at det lækker ind så meget.

Ham, der gjorde taget, var på loftet for 2 måneder siden og konstaterede, at det var tørt og fint,,,

Jeg tror pladesmeden overvejede pap i stedet for plade, hvad tror I om det?

Z Zippi sagde:
Problemet är också nu att det läkker ind gennem skruvarna som er for stramme, og ved skorstenen løber det ind, så meget vand på det gamle tag, ved nogen taghætter er der kommet ind vand så træet er råddent i konstruktionen der holder taget, så meget sjusk.

Ubehageligt at vide, at det lækker ind så meget.

Ham der lavede taget var på loftet for 2 måneder siden og konstaterede, at det var tørt og fint,,,

Jeg tror blikkenslageren overvejede pap i stedet for plade, hvad tænker I om det?
Jeg synes kun pap er for risikabelt på et bolighus, lad lægge et ordentligt båndtækt tag med nye hætter. Hvis du har meget vand på taget, overvejer jeg også om taget har tilstrækkeligt fald?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.