12,930 læst ·
5 svar
13k læst
5 svar
Pladetag (T20) med forskellige tykkelser
Hvis man kigger på Byggmax og Bauhaus er det meget svært at få fat i 0,5 mm T20 pladetag (Byggmax har det i nogle butikker men alt for langt væk for min del).
Spørgsmålet er; den lille tiendedels millimeter - hvor meget kan det gøre? Er der nogen, der har styr på det?
Tak!
Spørgsmålet er; den lille tiendedels millimeter - hvor meget kan det gøre? Er der nogen, der har styr på det?
Tak!
Jeg har sat 0,4:s plade fra byggmax op på en udbygning af min traktorgarage, det er bare at glemme at gå op på det tag, alt for blødt, men jeg er alligevel tilfreds med taget. Men skal man have et tag, man skal op på en gang imellem, så er det bare at glemme det.
tak for svar!
1) burde det ikke være muligt at lægge reglar ud og kravle på dem, hvis man skal op på taget? Jeg skal have 10 graders hældning, så det burde fungere
2) ville 0,5 mm betyde, at man KAN gå op på det? Du kan måske ikke svare på det, indser jeg
1) burde det ikke være muligt at lægge reglar ud og kravle på dem, hvis man skal op på taget? Jeg skal have 10 graders hældning, så det burde fungere
2) ville 0,5 mm betyde, at man KAN gå op på det? Du kan måske ikke svare på det, indser jeg
Hvis pladen ligger på spåntagte tag, så kan jeg i hvert fald gå på det. Hvis det ligger på lægter, så skal man gå ovenpå det, så fungerer det godt, hvis man nu vejer som en gennemsnitlig Svensson.
Men det er skrøbeligt, det er det. bliver let buler.
Pär
Men det er skrøbeligt, det er det. bliver let buler.
Pär
Har to tage med 0,4 henholdsvis 0,5 plade. Ingen større forskel faktisk, bortset fra at 0,4-pladen er noget lettere at håndtere pga lidt mindre vægt. Bulker bliver der i al plade, hvis man ikke går forsigtigt. Træder man bare i dalene og der, hvor pladen er fastgjort til lægterne, så er der ingen problemer med 0,4-problemer. (Omvendt bliver der bulker i 0,5-pladen også, hvis man sætter fødderne på toppene og midt imellem bjælkerne...)
Klik her for at svare