Som titlen antyder, skal jeg sænke dele af loftet (ca. 60cm fra væg, rundt om) hjemme i stuen for at kunne indbygge spots og trække billede/lyd/netværkskabler fra garderoben.
Rådet jeg har fået er selvfølgelig at bygge en ramme langs med væggen med metalprofiler for at bruge som grundlag i sænkningen, problemet nu er, at lidt undersøgelse med koben har vist, at en væg i rummet ikke når helt op! Der er ca. 4cm forskel mellem den øverste horisontale regel/spånplade og loft...
Derfor kan jeg altså ikke fastgøre dele af rammen i væggen (for at få alle mine dybdemål til at stemme) og undrer derfor, hvordan man skal gå frem for at fastgøre 45mm regel i loftet for at opnå ca. 70mm dybde... Hvilke afstandsstykker (for at bygge afstand mellem loft og regel) og CC-mål ville I bruge?
Modtager også gerne tips om LED-lampe (GU10 fatning) og armatur for disse... Med gips bliver det vel ca. 80mm dybt!
For videre indføring i emnet undrer jeg også, hvordan man ved hvilke styrkeforhold der gælder? Brun plug og "almindelig" skrue er indkøbt, hvordan ved jeg hvilken vægt skruerne kan klare, og hvor meget margen skal man egentlig beregne? (Hvis jeg tager i med margen, vejer den ene langside af loftet 40kg)