Jeg skal montere spots i gæstetoilettet (i loftet altså...:-)))))
Jeg bor i en lejlighed og som det er nu, så er det betonloft. Jeg har placeret lægter, som jeg har boret/skruet fast i betonen. Nu handler det om pladerne til det nye
"indvendige loft".
Hvad er smart, billigt og ser acceptabelt ud i denne sammenhæng? Hvilken slags loftsplader er almindelige at bruge i denne sammenhæng?

MvH Jörgen

Du skal have en gipsplade. Enten almindelig gips for en helt glat overflade eller loftgips, som er mindre plader med en facet kant imellem.

De små gipsplader med affasede kanter kaldes kortplank. Man slipper arbejdet med at spartle samlinger, men skruerne skal dog stadig spartles. Mine er 60x120cm, og jeg blev virkelig tilfreds med resultatet. Det gik meget let at sætte op, selvom jeg var alene. Jeg havde dog lejet en skrueautomat. Findes også i andre formater.

Gyproc - Gyproc GKP 13 Kortplank

Se også lofter i gyprocs håndbog, som findes i pdf-format på hjemmesiden under "gør det selv".

Tænk også på at have nok plads bag gipsen, så du får plads til transformatoren. Osrams små "mustrafos" kræver mindst 6cm bag gipsen og mindst 55mm i diameter på spot-hullerne.

• Byggeplads med loft af gipsskiver, ledninger til spots i loftet, stige og værktøj på gulvet. Trappe og vægge viser et ufærdigt renoveringsprojekt.
Sidder i samme situation, da jeg skal hjælpe min søster med at sænke hendes loft på toilettet og udstyre det med spots.

Betonloft som jeg skruer lægter fast i, men så tænkte jeg på at sætte træpaneler op, som skal males, dumt eller helt ok?

Så er der jo spørgsmålet om dybde og potter, findes der måske spots, der ikke behøver potter?
Eller måske at der findes lavprofilsvarianter af både spots og potter?

Møbelspots eller led klarer sig ofte uden potter...

Panelet giver ingen problemer.

LED-møbelspots klarer sig uden potter, ja. Rigtige LED-spots kræver potte, ligesom med Halogen. Dog ikke lige så stor.

//Patrik

Sweet, så er det bare at dytte og køre, for det var præcis de spots, jeg havde kigget på.
Ex Hide a lite 1201/1202

Hvor mange er passende til et badeværelse på ca. 8 kvm? Jeg overvejer 6-7 stk. af 10w eller bør man gå efter 20w? Jeg har faktisk ingen anelse om, hvor meget lys disse giver.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.