Hej!
Har i dag en vinduesplade-lignende konstruktion i nederkanten af altandørene udført af en blikkenslager. Disse er sat meget skævt og ser ikke godt ud, når terrassen udenfor skal bygges. Derfor skal de fjernes og rettes op. Problemet i dette tilfælde er, at blikkenslageren har limet pladerne fast, sandsynligvis med MS polymer, cirka en halv tube, altså meget lim. Pladen ligger på soklen ca. 10 cm plus en centimeter, så det er på linje med murstensbrystningen. Måske 15 cm i alt.
Spørgsmål til jer.
Hvad er mest korrekt? Tærskelblek eller den konstruktion, jeg beskriver ovenfor. Jeg ønsker, at terrassen skal være så meget i niveau med gulvet indendørs. Terrassen kommer til at gå under murstensbrystningen mod soklen/fundamentet.
Hvis man sætter en tærskelblek, kunne jeg hæve terrassen og give en afstand på 5-10 mm mellem terrassebrædder og blek.
Taknemmelig for tip/meninger fra jer. Gerne fra nogen, der måske arbejder med dette.
Har i dag en vinduesplade-lignende konstruktion i nederkanten af altandørene udført af en blikkenslager. Disse er sat meget skævt og ser ikke godt ud, når terrassen udenfor skal bygges. Derfor skal de fjernes og rettes op. Problemet i dette tilfælde er, at blikkenslageren har limet pladerne fast, sandsynligvis med MS polymer, cirka en halv tube, altså meget lim. Pladen ligger på soklen ca. 10 cm plus en centimeter, så det er på linje med murstensbrystningen. Måske 15 cm i alt.
Spørgsmål til jer.
Hvad er mest korrekt? Tærskelblek eller den konstruktion, jeg beskriver ovenfor. Jeg ønsker, at terrassen skal være så meget i niveau med gulvet indendørs. Terrassen kommer til at gå under murstensbrystningen mod soklen/fundamentet.
Hvis man sætter en tærskelblek, kunne jeg hæve terrassen og give en afstand på 5-10 mm mellem terrassebrædder og blek.
Taknemmelig for tip/meninger fra jer. Gerne fra nogen, der måske arbejder med dette.
Pladen er fastgjort i dørens nederkant aluminiumsliste i rillen beregnet til plade. Samme måde som en vinduesplade monteres minus skruerne. Lim i underkanten og fuget i overkanten med nogen sølvfarvet silikone. Pladen er af rustfri plade.F fribygg sagde:
Jeg undrer mig over, hvad der er byggeteknisk korrekt ved nederkant af altandør. Tærskelplade eller af typen/modelen vinduesindfatning. Jeg ved jo ikke, om så snart en plade havner dernede ved fødderne, om den så kaldes tærskelplade. Svært at google mig frem, da der kun kommer tærskelplader, hvilket bare er en lille liste, der går fra rillen og ud med en lille drypnæse.
Umuligt at svare på uden billeder!C charl_6 sagde:Jeg undrer mig over, hvad der er byggeteknisk korrekt ved nederste kant af altandøren. Tærskelplade eller af typen/modellen vinduesbleg. Jeg ved ikke, om en plade straks kaldes tærskelplade, når den ligger dernede ved fødderne. Svært at google mig frem, da det kun kommer op med tærskelplader, som blot er en lille liste, der går fra fugen og ud med en lille drypnæse.
Bedrevidende
· östergötland
· 2 783 indlæg
Den plejer at kaldes tærskelblæk, men det er rent teknisk et vinduesblæk.C charl_6 sagde:Jeg undrer mig over, hvad der er byggeteknisk korrekt ved nederkant altandør. Tærskelplade eller af typen/model vinduesblæk. Jeg ved ikke, om så snart en plade havner der nede ved fødderne, om den da kaldes tærskelplade. Svært at google mig frem til svar, da det kun kommer tærskelplader, hvilket kun er en lille liste, der går fra rillen og ud med en lille drypnæse.
Hvordan den skal se ud, afhænger jo lidt af forudsætningerne.
Klik her for at svare