Jeg er lige flyttet ind i et nyt hus, og inspektionen viste en fejl, som jeg ikke er sikker på, hvordan jeg bedst muligt kan løse. Der er et falset pladetag over garagen, som også fungerer som et gulv, der fører op til et udestue. En del af pladen, der er fæstnet i facaden, er løsnet fra sin fæste, og nu kan der komme regnvand og fugt ind der. (Se billeder nedenfor)
Pladen er løsnet, fordi den sandsynligvis er en smule for kort, så når man går på taget, "strækker det" sig, så fæstet er løsnet.
Er der nogen, der har en god idé til, hvordan jeg kan løse dette? Jeg har overvejet at sætte en form for afstandsstykke eller en false ovenover, der dækker. Måske bare skrue den tilbage i facaden og håbe på det bedste?
Det afhænger vel af, hvor meget for kort den er. Hvis nogen stiller sig på pladen, så kan man jo samtidig se, hvor langt den når op bagved blikpladen. Gør den det, så kan det jo være nok at fastgøre den igen, bare længere ned. Ellers har du jo som sagt brug for at lægge et stykke, der overlapper, så det ikke løber ned bagved.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.