6,103 læst ·
11 svar
6k læst
11 svar
Placering Sokkelen og foring i forbindelse med perlespånt i brysthøjde
Altså nu begynder jeg at blive træt. Hvordan skal jeg sætte sokkel, hvis jeg skal have perlespont, der er 12 mm, og sokkelen er typisk 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sætte den under sponten, men må sætte den på sponten, men så vil foder og sokkel jo ikke passe i højden? Og jeg ville gerne have sokkelklods, hvordan gør jeg så? Skal jeg også sætte dørfoderne på sponten, så der bliver 12 mm mellemrum mellem foderet og væggen fra brysthøjde og op. Skal jeg sætte en salningsliste der, så vil foderet blive 27 mm tykt. Hjælp hvordan skal det være. Der findes ingen tydelige billeder på nettet.
Hej! Hvordan løste du endelig dit problem? Jeg er i præcis samme situation, og jeg tror også, at hvis jeg sætter en bræt, vil dørkarmen se for tyk ud ... Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du kunne hjælpe mig. Bedste hilsner!B Bullebock sagde:Altså nu begynder jeg at blive træt. Hvordan skal jeg sætte sokkel, hvis jeg skal have perlespont, der er 12mm, og soklen er cirka 10 mm i den øvre del. Jeg kan jo ikke sætte den under sponten, men må sætte den på sponten, men så vil foder og sokkel ikke passe i højden? Og jeg vil gerne have sokkelklods, hvordan gør jeg så? Skal jeg sætte dørfoderne også på sponten, så bliver der jo 12 mm sprække mellem foder og væg fra brysthøjde og op. Hvis jeg sætter salningsliste der, vil det vel blive for tykt, og fodret bliver 27mm tykt. Hjælp, hvordan skal det være? Der findes ingen tydelige billeder på nettet.
Hej, det løste sig skide godt! Jeg skar masonitplader på 3 eller 6 mm, husker ikke, til lange, smalle plader, så de var 2 cm lavere i højde end selve soklen, så limede og sømmede jeg med en dykkertpistol på bagsiden af alle sokkellister, derefter satte jeg bare sokkel og foder som normalt mod væggen og sømmede, så satte jeg blot perlesponten ovenpå soklen. Jeg skar soklen i halve hjørner på 45 grader mod hver foder, så det passede ind i fodrenes højde.B Beaam sagde:
Påmind mig om at tage bedre billeder tættere på søndag, hvis jeg glemmer!!!!
Også bøstlistens hjørne skar jeg 45 grader, så det matcher højden mod foderneB Beaam sagde:
Kan du ikke sætte en vinkellist i træ?B Beaam sagde:
B Beaam sagde:
Ja. Men hvordan gør jeg det? lægger jeg den ovenpå perlesponten eller skal jeg kappe den sidste perlespont til vinkellistans bredde?B Bullebock sagde:
Klik her for at svare