Altså nu begynder jeg at blive træt. Hvordan skal jeg sætte sokkel, hvis jeg skal have perlespont, der er 12 mm, og sokkelen er typisk 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sætte den under sponten, men må sætte den på sponten, men så vil foder og sokkel jo ikke passe i højden? Og jeg ville gerne have sokkelklods, hvordan gør jeg så? Skal jeg også sætte dørfoderne på sponten, så der bliver 12 mm mellemrum mellem foderet og væggen fra brysthøjde og op. Skal jeg sætte en salningsliste der, så vil foderet blive 27 mm tykt. Hjælp hvordan skal det være. Der findes ingen tydelige billeder på nettet.

B Bullebock sagde:
Altså nu begynder jeg at blive træt. Hvordan skal jeg sætte sokkel, hvis jeg skal have perlespont, der er 12mm, og soklen er cirka 10 mm i den øvre del. Jeg kan jo ikke sætte den under sponten, men må sætte den på sponten, men så vil foder og sokkel ikke passe i højden? Og jeg vil gerne have sokkelklods, hvordan gør jeg så? Skal jeg sætte dørfoderne også på sponten, så bliver der jo 12 mm sprække mellem foder og væg fra brysthøjde og op. Hvis jeg sætter salningsliste der, vil det vel blive for tykt, og fodret bliver 27mm tykt. Hjælp, hvordan skal det være? Der findes ingen tydelige billeder på nettet.
Hej! Hvordan løste du endelig dit problem? Jeg er i præcis samme situation, og jeg tror også, at hvis jeg sætter en bræt, vil dørkarmen se for tyk ud ... Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du kunne hjælpe mig. Bedste hilsner!

B Beaam sagde:
Hej! Hvordan løste du endelig dit problem? Jeg står i præcis samme situation, og jeg tror også, at hvis jeg sætter en plade, vil dørkarmen se for tyk ud... Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du kunne hjælpe mig. Bedste hilsner!
Hej, det løste sig skide godt! Jeg skar masonitplader på 3 eller 6 mm, husker ikke, til lange, smalle plader, så de var 2 cm lavere i højde end selve soklen, så limede og sømmede jeg med en dykkertpistol på bagsiden af alle sokkellister, derefter satte jeg bare sokkel og foder som normalt mod væggen og sømmede, så satte jeg blot perlesponten ovenpå soklen. Jeg skar soklen i halve hjørner på 45 grader mod hver foder, så det passede ind i fodrenes højde.

Påmind mig om at tage bedre billeder tættere på søndag, hvis jeg glemmer!!!!

• Døråbning med floral tapet og træbeklædning. En hvid dør står åben ved siden af en væg med blomstrede detaljer og sort flisegulv.
  • Entré med hvide døre og blomstrede tapeter, hylde med værktøj og genstande til venstre, betongulv med sko nær dør.
  • En tapetseret gang med blomstret væg, stige, arbejdslys og en affugter på gulvet, samt en dør ind til et oplyst tilstødende rum.
  • Dør i rum med mønstret tapet og bejdset træpanel, spotlight på stativ til venstre, loft med hvid lyskilde.
  • Synes
Björkebo Frösön og 3 andre
  • Laddar…
B Beaam sagde:
Hej! Hvordan løste du endelig dit problem? Jeg er i nøjagtigt samme situation, og jeg tror også, at hvis jeg sætter en plade, vil dørkarmen se for tyk ud ... Jeg vil være meget taknemmelig, hvis du kunne hjælpe mig. Bedste hilsner!
Også bøstlistens hjørne skar jeg 45 grader, så det matcher højden mod foderne

• Synes
Beaam og 1 anden
  • Laddar…
Tak så meget! Det ser meget flot ud 🤩

B Beaam sagde:
Mange tak! Det ser meget fint ud 🤩

• Hvid træpanelvæg med detaljeret fodliste i et hjørne af et værelse, alt belyst med gul belysning.
  • Stikkontakt monteret på en panelvæg med mørkt flisegulv.
  • Hjørne af en hvidmalet væg med paneler og en detaljeret fodliste, der mødes ved et mørkt gulv.
  • Stikontakt ved sokkel og flisegulv med hvid træramme og sort gulv.
  • Vægpanel tæt på tapet med bladmønster. Panelet er lyst med dekorativ kant, mens tapetet har grønne blade.
  • Synes
  • Elsker
Björkebo Frösön og 2 andre
  • Laddar…
Rigtig fint!😍

Hej! Jeg tænkte, at du måske kunne hjælpe mig. Jeg har sat perlespont i hallen og ved ikke, hvordan jeg skal afslutte hjørnerne mod trappen, som ikke har nogen perlespont. Tak så meget for din hjælp! 😸
Den eneste:
Vægafslutning med gråmalet perlestaffpanel mod hvid væg. Synligt ujævn vægkant i overgang. Pærlespont installeret i en gang med synligt hjørne, hvor væg møder trappe, uden afslutningsliste.
Den anden:
En væg med ujævnt hjørne, der mangler en afslutning med perlespånt ved siden af en trappe.

• Hjørne af hallen med monteret perlesporpanel, hvor overgangen til væggen mod trappen fremstår halvfærdig uden perlespor, med synlige kanter.
  • Synes
ISAR
  • Laddar…
B Beaam sagde:
Hej! Jeg tænkte, at du måske kunne hjælpe mig. Jeg har sat perlespont i gangen og ved ikke, hvordan jeg skal afslutte hjørnerne mod trappen, som ikke har nogen perlespont. Tak så meget for din hjælp! 😸
Den eneste:
[billede] [billede]
Den anden:
[billede]
Kan du ikke sætte en vinkellist i træ?

B Beaam sagde:
Hej! Jeg tænkte at du måske kunne hjælpe mig. Jeg har sat perlespont i gangen og ved ikke hvordan jeg skal afslutte hjørnerne mod trappen, som ikke har nogen perlespont.
Den ene:
[billede] [billede]
Den anden:
[billede]
B Bullebock sagde:
Kan du ikke sætte en vinkellist i træ?
Ja. Men hvordan gør jeg det? lægger jeg den ovenpå perlesponten eller skal jeg kappe den sidste perlespont til vinkellistans bredde?

B Beaam sagde:
Ja. Men hvordan gør jeg det? Lægger jeg den ovenpå skibslaget eller skal jeg kappe den sidste skibslaget til vinkelistens bredde?
Jeg ville bare have lagt en ovenpå! Det bliver pænt!

• Synes
Beaam
  • Laddar…
B Bullebock sagde:
Jeg ville bare sætte en ovenpå! Det bliver flott!
Tak så meget! 😊Jeg vil prøve det og fortælle, hvordan det går.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.