Skal sætte renoveringsgips op på mine pudsede murstensvægge, som er meget ujævne og grimme, og har læst mig til, at man skal lime dem op. Hvilken metode er mest praktisk/bedst/billigst?
Nogle anbefaler PL600/400 og nogle bruger gipsmørtel. Hvad er fordele/ulemperne?

Det er meget svært at vurdere, hvor godt det vil sidde på en pudset overflade.

Normalt så "sømmes" renoveringsgipsen op på en sådan væg, derefter spartler man til eventuelle slagmærker. Boret og slå i sømplug, ret mange og gerne i kombination med lim bagved.

Jeg limede med PL 400, pudsede betonvægge, skruede i nogle skruer hvor det var nødvendigt pga at væggen ikke var lige.

• Synes
trattalask
  • Laddar…
Skal sætte op renoveringsgips på mine pudsede murstensvægge som er meget ujævne og grimme...

6mm renoveringsgips følger væggens konturer og du kommer til at spartle dig ihjel, skift til 13mm gips og du får halvdelen af arbejdet med spartling/maling. Ydermere ville jeg lime samt sætte rødplugs og gipsskruer alternativt spikerplugs. Jeg har prøvet både og med gode resultater, dog limede jeg med Casco Superset.

Jeg har tænkt på at bruge fliseklæb/multifix til at sætte gipsplader på pudset mursten, tror I, at det kan fungere?

Carla sagde:
Jeg har tænkt mig at bruge flisefix/multifix til at sætte gipsplader på pudset tegl, tror I, at det kan fungere?
Vi limede gipspladerne i badeværelset med fix på letbetonsten, det var intet problem, så det fungerer sikkert også på puds.

Ok hvad godt tak, da Most wanted er jo det en billig og rimelig enkel mulighed.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.