12,188 læst ·
7 svar
12k læst
7 svar
Pizza Puds indendørs, Hvordan fjerner jeg det ?
Den glade husbygger, der byggede mit hus i midten af halvfjerdserne, var betonarbejder og fik nok sin lykke opfyldt, da han kunne "pudse" hele kælderetagen med beton a la pizzeria..
Hun der bestemmer er nu ret træt af disse vægge, og vi skal gøre noget ved det. At bare spartle siges ikke at være en god løsning, da væggene er malet med plastikmaling. Desuden er der op til 10cm mellem grund og bund i pudset.
Jeg tror, at visse vægge er beton og nogle betonelementer.
Er der nogen, der har et bedre forslag end at gå løs med et nedbrydningsværktøj?
Hun der bestemmer er nu ret træt af disse vægge, og vi skal gøre noget ved det. At bare spartle siges ikke at være en god løsning, da væggene er malet med plastikmaling. Desuden er der op til 10cm mellem grund og bund i pudset.
Jeg tror, at visse vægge er beton og nogle betonelementer.
Er der nogen, der har et bedre forslag end at gå løs med et nedbrydningsværktøj?
Jeg havde samme problem med pizza vægge. Nu ved jeg ikke hvilket matrial det var lavet af på vores vægge. Hvad jeg måtte gøre var at tage en rasp og trække alle "toppe" af væggene. Så brugte jeg gips til at få det glat. Et kæmpe arbejde, men det bliver godt. Du kan male, hvilket vi gjorde, eller sætte væv eller tapet.
Lykkens ost... Min pizzamurar har lavet pizzastrukturen med puds=mørtel=beton!!!
dvs her kræves kraftigere grejer...
Nogen har nævnt værktøjet "betonfræser," er der nogen der ved om man kan køre sådan en på væg? er det muligt at køre på pizzayta? Orker man at køre 40kvm?
dvs her kræves kraftigere grejer...
Nogen har nævnt værktøjet "betonfræser," er der nogen der ved om man kan køre sådan en på væg? er det muligt at køre på pizzayta? Orker man at køre 40kvm?
F-n nu føler jeg mig gammel, hvad er pizzayta????
Undskyld... jeg troede, det var almindeligt kendt, at vægge malet med strukturmaling i alle dens mønstre fandtes på alle pizzeriaer i begyndelsen af 80'erne. Mit problem er, at jeg har en strukturvæg pudset i beton med solide strukturer ca. 80-100mm forskel mellem top og bund.
Medlem
· Västra Götaland
· 545 indlæg
Kør gipsmørtel!
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41105
Da jeg antager, at det er ret tæt mellem toppene, tror jeg sikkert, det går helt fint, det spiller ingen rolle, hvilken kvalitet mørtelen bagved har, eller at det er malet med plastmaling, så længe malingen hæfter godt på underlaget og ikke opløses, når det bliver vådt (primer i så fald).
For at checke holdbarheden kan du teste med en knivspids
A-mørtel / beton - det er næsten umuligt at ridse mærker i
B-mørtel - kræver lidt tryk for at skrabe mærker i overfladen
C-mørtel - gør modstand, men det er ret let at bore knivspidsen ned
Ved ikke, om det der er til at forstå, men det var et forsøg
Held og lykke!
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41105
Da jeg antager, at det er ret tæt mellem toppene, tror jeg sikkert, det går helt fint, det spiller ingen rolle, hvilken kvalitet mørtelen bagved har, eller at det er malet med plastmaling, så længe malingen hæfter godt på underlaget og ikke opløses, når det bliver vådt (primer i så fald).
For at checke holdbarheden kan du teste med en knivspids
A-mørtel / beton - det er næsten umuligt at ridse mærker i
B-mørtel - kræver lidt tryk for at skrabe mærker i overfladen
C-mørtel - gør modstand, men det er ret let at bore knivspidsen ned
Ved ikke, om det der er til at forstå, men det var et forsøg
Held og lykke!
Det går udmærket at anvende en betongytfräs på en væg. Glem dog ikke at leje en filterstøvsugerroga02 sagde:
Klik her for at svare