Hej

Vi er begejstrede for pärspontpanel og overvejer at sætte det i vores lofter. Hvad er den bedste/flotteste måde at sætte dem op på, søm clips, skrue??

Taknemmelig for svar

clips eller sømpistol efter min opfattelse

Hvis du bruger sømpistol, hvor sætter du så sømmet??

Sætter man sømmet "rillan" eller hvad det nu hedder, det der spor på forsiden, ses det næsten ikke.

Jeg har kørt tag med sømmet midt i planken. Med den rette søm og oistol kan man få dem til at trænge ind lidt passende meget, og så kan man næsten ikke se dem efter et stykke tid.

Tak for jeres svar...det lyder jo enkelt med sømpistol. Er der nogen, der har erfaring med clips, er det besværligt??

Ingvar sagde:
Tak for jeres svar...lyder jo enkelt med sømpistol. Er der nogen, der har erfaring med clips, er det besværligt??
Det tager jo længere tid end at sømme, men det er ikke svært, og det går hurtigere når du har fået rutinen. Jeg bruger clips overalt i loftet.

Hej

Kørte med sømpistol hvilket gik hurtigt og let, eftersom vi siden skulle male hvidt duttede jeg med snickarspackel i de små, små mærker inden malingen. Blev perfekt.

Hej.
Har lige sat "pärlspont" op i badeværelset. Der findes en slags plade fra Panelskivan, der ligner pärlspont. Dog meget lettere at sætte op. Limede det hele op, nemt! Måske lidt besværligt den dag, de skal ned igen, men, men.... det løser man til den tid.

Har selv kigget lidt på panelskiven, men hvordan bliver det med samlingerne langs kanten?
Ser det ud som om det er en skive?

Det går jo aldeles udmærket at sømme perlespont med dyckert. Sætter man sømmet i sponten så ses det slet ikke!!

Skrue panelclips, kan ikke lide tanken om, at loftet skal hænge i søm.
Jeg har en fornemmelse af, at det vil komme ned en smuk dag ;D

Præcis som vores gamle treetex-lofter, de er på vej ned, fordi sømmene er krøbet ud.

Nædu helt præcist så sidder det, hvor det sidder. I det mindste i 40 år+

Hvor tæt er det tænkt, at man skal sømme/skruve? cc45 el. cc60?

Hado sagde:
Hvor tæt er det tænkt, at man skal sømme/skruve? cc45 el. cc60?
Spånklægte skal du have på cc60, så det er også en passende søm/skruveafstand.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.