Selv kom jeg frem til 6,3 kN så da er vi ret tæt på hinanden. Hvad har du for positioner for punktlasterne?

S
c/c 1.2 m over 6 m bjælke på 3 støtter.

Samme som mig. Hvad fik du for max nedbøjning?

S
Total initial udfladning 2.4 mm, total endelig udfladning 4.4 mm.

Hvordan får du frem de tal?

S
Orkede ikke at regne det ud i hånden med tabeller og superposition, så jeg brugte et online bjælkeværktøj, der er baseret på FEM.

S
Beregning af deformation med formler og resultater i kN og mm, herunder initiale og endelige udbøjninger samt sne- og tagbelastning.

• Synes
Boan
  • Laddar…
Lidt snyd er det alt med FEM, men det forklarer de små forskelle mod min udregning. Din er sikkert bedre.

S
haha, fusk og fusk ved jeg ikke men programmerne er farlige for en som ikke forstår dem helt klart!

B
S scorp1on sagde:
Det er nok ingen fare, hvis man dimensionerer for klimaklasse 3, kmod =0.65. Det reducerer styrken ret så meget ud over sikkerhedsfaktorer.
snezonen 1.5 er det....

34
år med 145x45

B
S scorp1on sagde:
[billede]
klimaklasse3? Er det det samme som snezone? Er 1.5 her

B
J justusandersson sagde:
Selv kom jeg frem til 6,3 kN så da er vi ret tæt på hinanden. Hvad har du for placeringer for punktlasterne?
De ligger i ufase. 1.2m mellem spærstolene dvs

2.4
3.6
4.8

S
Snezonen 1.5 svarer til en snelast på 1.5 kN/m2 på jorden, som man derefter omregner til en snelast på taget med hensyn til bl.a. hældningen.

Klimaklasser har at gøre med træets fugtkvote: hvor udsat det antages at være for nedbør og andre faktorer. Fugt påvirker træets styrke.

Centrumafstand 1.2 m betyder netop, at de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m afstand.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
B
S scorp1on sagde:
Snøzone 1.5 svarer til snølast 1.5 kN/m2 på jorden som derefter omregnes til en snølast på taget med hensyn til bl.a. hældningen.

Klimaklasser har at gøre med træets fugtighedsprocent: hvor hårdt det antages at være udsat for nedbør og andre faktorer. Fugt påvirker træets styrke.

Centrumafstand 1.2 m betyder netop, at de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m afstand.
præcis, det var et spørgsmål om, hvor de var placeret, de er altså to per 3 m frit. Men kommer til at bruge en 56x225, så limskrue den mod spærbåndet som er der nu, det har dog bøjet sig væsentligt...

ville tro taghældningen er ca 15-20.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.