4,341 læst ·
28 svar
4k læst
28 svar
Passende limtræsbjælke carport?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Selv kom jeg frem til 6,3 kN så da er vi ret tæt på hinanden. Hvad har du for positioner for punktlasterne?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Samme som mig. Hvad fik du for max nedbøjning?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvordan får du frem de tal?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Lidt snyd er det alt med FEM, men det forklarer de små forskelle mod min udregning. Din er sikkert bedre.
Snezonen 1.5 svarer til en snelast på 1.5 kN/m2 på jorden, som man derefter omregner til en snelast på taget med hensyn til bl.a. hældningen.
Klimaklasser har at gøre med træets fugtkvote: hvor udsat det antages at være for nedbør og andre faktorer. Fugt påvirker træets styrke.
Centrumafstand 1.2 m betyder netop, at de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m afstand.
Klimaklasser har at gøre med træets fugtkvote: hvor udsat det antages at være for nedbør og andre faktorer. Fugt påvirker træets styrke.
præcis, det var et spørgsmål om, hvor de var placeret, de er altså to per 3 m frit. Men kommer til at bruge en 56x225, så limskrue den mod spærbåndet som er der nu, det har dog bøjet sig væsentligt...S scorp1on sagde:Snøzone 1.5 svarer til snølast 1.5 kN/m2 på jorden som derefter omregnes til en snølast på taget med hensyn til bl.a. hældningen.
Klimaklasser har at gøre med træets fugtighedsprocent: hvor hårdt det antages at være udsat for nedbør og andre faktorer. Fugt påvirker træets styrke.
ville tro taghældningen er ca 15-20.
Klik her for at svare