4,410 læst ·
39 svar
4k læst
39 svar
Kedelanlæg som skal blive til 3 rum
Du tror ikke, det bliver koldt at være i? Hvis jeg husker rigtigt, tænkte du have et soveværelse der, ikke? En uisoleret betonplade køler meget efter min mening (jeg er ved at isolere mit gulv)huch sagde:
Godt tip. Vi har dog allerede tre soveværelser på samme etage med samme gulv. Og det fungerer godt uden at være for koldt 👍Viktor.J sagde:
Det må være et åbent spørgsmål for fremtiden 😊
Det er sutteräng, varmest er det der det er under jord, da jeg har 20cm isodrän udenfor. Men pladen bliver rigtig jävla kold. Temp på ca 18 grader, hvis jeg har 22 grader oppe, men opleves som koldere, da gulvet køler så meget.huch sagde:
Men uanset, godt at det ikke er et problem hos jer 👍🏻 bare fortsæt efter planen 👍🏻
Hvis du skal have ind en vedfyr og akkumulatortank. Värden har et lag at ændres uafhængig om vi vil det eller ej, og derfor er det godt at være forberedt på ændringer.huch sagde:
Hvis elektricitetprisen bliver høj og ustabil over lang tid, er kombinationen varmepumpe og vedfyr ideel. Så bruger man varmepumpen fra april til oktober, når elektriciteten er billigere, og vedfyr november-marts, når der er elektricitetmangel.
Ingen ved, hvordan det bliver, men det er godt at have evnen til at håndtere ændringer, når de kommer.
Snark, ved hvilke elpriser bliver en jordvarmepumpe dyrere end brændefyr?H heimlaga sagde:Hvis du skal have ind en brændefyr og akkumulatortank. Värden har et lag at ændres uafhængigt om vi ønsker det eller ej og derfor er det godt at være forberedt på ændringer.
Hvis elprisen bliver høj og ustabil over lang tid, er kombinationen varmepumpe og brændefyr ideel. Så bruger man varmepumpe fra april til oktober når elektriciteten er billigere og brænde november-marts når der er el-mangel.
Ingen ved hvordan det bliver, men det er godt at have evnen til at håndtere ændringer når de kommer.
Ok, hvis det bliver så slemt, så river jeg væggene ned igen tak for tips 😊👍H heimlaga sagde:Hvis du skal have en brændefyr og akkumulatortank. Værdier har en tendens til at ændre sig uanset om vi vil det eller ej, og derfor er det godt at være forberedt på ændringer.
Hvis elprisen bliver høj og ustabil i lang tid, er kombinationen varmepumpe og brændefyr ideel. Så kører man varmepumpen fra april til oktober, når elektriciteten er billigere, og på brænde november-marts, når der er el-mangel.
Ingen ved, hvordan det bliver, men det er godt at have evnen til at håndtere ændringer, når de kommer.
Dagens job blev at spraye to runder med klorin på væggene, 1 del klorin 4 dele vand i blandingen
Inget skimmel tilbage nu, inden maling
Nu får det tørre
I morgen skal alle skader repareres med husfix
Og til weekenden skal alt males
Derefter tænker jeg, at kedelrummet er ok at sove i bortset fra at det er et kedelrum med en jordvarmepumpe 😊 Tid til næste skridt at sætte indvendige vægge op mm
Inget skimmel tilbage nu, inden maling
Nu får det tørre
I morgen skal alle skader repareres med husfix
Og til weekenden skal alt males
Derefter tænker jeg, at kedelrummet er ok at sove i bortset fra at det er et kedelrum med en jordvarmepumpe 😊 Tid til næste skridt at sætte indvendige vægge op mm
Spørgsmål, loftet der skal blive er afbalket og isoleret med frigolit, i forbindelse med brandrisiko og spredning overvejer jeg derfor følgende:
Tænkte først at bygge vægge med afbalkninger sat i loftet men så bliver frigoliten gennemgående i flere rum så tænker nu i stedet at save/åbne en rille i det afbalkede loft og sætte afbalkninger mod bjælkelaget og derved så at sige lade den nye væg opdele frigoliten mellem rummene. Håber jeg forklarer ok.
Tænker mig da også stålregler i loft og gulv og træregler for resten. Så bliver der en stålregel som deler frigoliten til hvert rum.
Synspunkter?
Tænkte først at bygge vægge med afbalkninger sat i loftet men så bliver frigoliten gennemgående i flere rum så tænker nu i stedet at save/åbne en rille i det afbalkede loft og sætte afbalkninger mod bjælkelaget og derved så at sige lade den nye væg opdele frigoliten mellem rummene. Håber jeg forklarer ok.
Tænker mig da også stålregler i loft og gulv og træregler for resten. Så bliver der en stålregel som deler frigoliten til hvert rum.
Synspunkter?