N
Hej.
Har en kælder/souterrænsetage opmuret i isoleret Fina Exaktblokke med brudte kuldebroer. Alle ydervægge skal være netpudsede og er fixede og klare, havde tænkt mig også at pudse de indvendige vægge, altså dem der deler rum og hjertevæggen. Det er allerede forberedt med net og fræste kabelføringer osv. tilpasset til 10mm puds, men det var meget tidskrævende og svært at glatpudse (har aldrig gjort det selv før), så nu overvejer jeg at sætte noget panel, plader eller lignende på hjertevæggen og de to andre som grænser op til vaskerum og maskinrum. Disse vægge er 200 tykke og af almindelig uisoleret Leca. Behøver ikke at isolere disse, men skal vel have en eller anden form for luftspalte før fx gips?
Eller hvordan er en sådan væg opbygget?
 
Du har de allerbedste forudsætninger man kan have for en kælder, så ødelæg nu ikke det med en masse plader, luftspalter og organisk materiale. Bid tænderne sammen og puds færdigt, eller hyr nogen til at gøre det for dig. ;)
 
  • Synes
kenneth5828 og 2 andre
  • Laddar…
N
Sant... Får køre færdig maskinrummet som øvelse, er jo ikke så nøje hvordan det ser ud der....
 
N
Når det først er pudset, skal der så ikke op en vådrumsoverflade i bryggerset? I så fald har man jo i det mindste blandede materialer, og lukker man så ikke fugten inde i lecan da? Men det spørgsmål passer måske bedre i en anden tråd.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.