Tænkte sætte en sektion med panel i vores lejlighed.
Kun 2m på midten af væggen, så ikke hele væggens længde.
Panelen bliver tværgående.
Det er betonvæg, så løsningen med at fastgøre hver planke i væggen droppede jeg ret hurtigt.
Jeg tænkte at sætte 3 stk. 45x45 lægter op, som jeg så skruer panelen fast i.
Jeg ved, at panelen vil stikke ud et stykke, men tror det vil se flot ud, det skal være bag vores seng.
Tror I, at 3 lægter er nok? CC 100cm altså.
Tips til andet træ end 45x45, hvis man ikke vil have, at væggen skal stikke så meget ud?
Andre tanker, er planen en dum idé?
Kun 2m på midten af væggen, så ikke hele væggens længde.
Panelen bliver tværgående.
Det er betonvæg, så løsningen med at fastgøre hver planke i væggen droppede jeg ret hurtigt.
Jeg tænkte at sætte 3 stk. 45x45 lægter op, som jeg så skruer panelen fast i.
Jeg ved, at panelen vil stikke ud et stykke, men tror det vil se flot ud, det skal være bag vores seng.
Tror I, at 3 lægter er nok? CC 100cm altså.
Tips til andet træ end 45x45, hvis man ikke vil have, at væggen skal stikke så meget ud?
Andre tanker, er planen en dum idé?
3 stk er mere end nok.
Hvis der er risiko for at man når panelet under bevægelse, kan man bruge lidt isolering bagved, så mindskes hulklangen og trommeeffekten. Den kan blive ret irriterende.
Søm med dykkert, 1,6 mm i noten, og evt. lime. Husk at male i forvejen, så tørresprækker ikke ses unødigt meget.
Hvis der er risiko for at man når panelet under bevægelse, kan man bruge lidt isolering bagved, så mindskes hulklangen og trommeeffekten. Den kan blive ret irriterende.
Søm med dykkert, 1,6 mm i noten, og evt. lime. Husk at male i forvejen, så tørresprækker ikke ses unødigt meget.
Tak for svaret, tror jeg har lidt isolering til overs, som jeg smider op. Lige så godt som du siger.
28x70 lyder godt, kør med det.
Havde tænkt mig at skrue panelet fast, i hvert fald planker nederst, så man let kan fjerne dem.
Dette fordi vi måske vil skifte gulvet senere (burde man vel gøre først, men nu bliver det ikke sådan
)
Overvejer også at trække et VP-rør på bagsiden gennem reglerne.
Tips til en god måde at gøre det gennem en 28mm regel? Den er jo ret tynd.
Skal jeg bare lave en åbning, hvor jeg kan lægge VP? Altså ikke køre reglen fra gulv til loft, men efterlade et lille hul i midten, hvor VP kan ligge? For jeg vil gerne komme ud med VP på en af siderne.
28x70 lyder godt, kør med det.
Havde tænkt mig at skrue panelet fast, i hvert fald planker nederst, så man let kan fjerne dem.
Dette fordi vi måske vil skifte gulvet senere (burde man vel gøre først, men nu bliver det ikke sådan
Overvejer også at trække et VP-rør på bagsiden gennem reglerne.
Tips til en god måde at gøre det gennem en 28mm regel? Den er jo ret tynd.
Skal jeg bare lave en åbning, hvor jeg kan lægge VP? Altså ikke køre reglen fra gulv til loft, men efterlade et lille hul i midten, hvor VP kan ligge? For jeg vil gerne komme ud med VP på en af siderne.
Klik her for at svare