Er i gang med at lime tæppe i trappen* og har læst lidt her på forummet. Butikken jeg var i, havde ikke så mange alternativer til lim, men jeg valgte kontaktlim Casco S9 Super, for jeg nægter at lægge al den indsats for så at opleve tæppet slippe efter nogen tid, og jeg orker ikke at have forskellige lim til trinflader og trin næse.
Jeg prøvede først at lime trinfladen og så rundt omkring, og det gik fint, men det tog utrolig lang tid. Desuden gik cirka en fjerdedel af en bøtte lim til et trin! Jeg har set, at man skal have en "fintandet spartel," kan nogen foreslå en god en? Synes, det må være svært at genbruge en sådan, da alting sætter sig fast, så det bliver hurtigt dyrt, når der er 16 trin tilbage, der skal limes i to omgange.
Nu påførte jeg lim både på tæppet (sådan et med gitter på undersiden) og på selve trinet, ventede et stykke tid (10-20 minutter) og lagde det derefter. Ni tiendedele af limen gik til tæppet.
Ønsker tips til, hvordan jeg kan mindske limforbruget. Kan det være nok blot at påføre rimeligt rigeligt med lim på trinet og lægge tæppet på, inden det er tørt?
Tør jeg lime hele trinet i ét trin?
Taknemmelig for al input.
*Separat bygge-tråd kommer hvilket år som helst nu.
Jeg prøvede først at lime trinfladen og så rundt omkring, og det gik fint, men det tog utrolig lang tid. Desuden gik cirka en fjerdedel af en bøtte lim til et trin! Jeg har set, at man skal have en "fintandet spartel," kan nogen foreslå en god en? Synes, det må være svært at genbruge en sådan, da alting sætter sig fast, så det bliver hurtigt dyrt, når der er 16 trin tilbage, der skal limes i to omgange.
Nu påførte jeg lim både på tæppet (sådan et med gitter på undersiden) og på selve trinet, ventede et stykke tid (10-20 minutter) og lagde det derefter. Ni tiendedele af limen gik til tæppet.
Ønsker tips til, hvordan jeg kan mindske limforbruget. Kan det være nok blot at påføre rimeligt rigeligt med lim på trinet og lægge tæppet på, inden det er tørt?
Tør jeg lime hele trinet i ét trin?
Taknemmelig for al input.
*Separat bygge-tråd kommer hvilket år som helst nu.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 148 indlæg
Kontaktlim (i hvert fald S9) skal påføres begge overflader, derefter tørre klæbfrit, og til sidst samler man overfladerne. Hugger direkte og permanent. Brug engangs skumrulle, der lægger et tyndere lag på.
Jeg læste instruktionen på bøtten, men synes at have set et sted, at hvis man limer tekstiler, så er det nok at påføre på én overflade.Johan Gunverth sagde:
Godt tip om skumrulle. Jeg skal se, om jeg kan få fat i sådan en.
Det er måske værd at bruge en billigere tæppelim på trinfladen og kun have kontaktlim på trappetuden...
Klik her for at svare