Skal fortsætte med at lægge klinker videre i rummet, da vi har taget en væg ned. Gulvet, hvor jeg skal lægge klinker, er beton, malet for længe siden med Epoxi (vil ikke anvende flydespartel), skal jeg lægge primer først inden klæbemassen? Epoxyen skaller ikke af.
Hvis det er tilfældet, skal det være en primer til tætte overflader, eller fungerer det med fx Mapei Eco Primer?

Ser bort fra pilen.

Tak

• Betonggulv med epoximaling og terrazzo-fliser, rød pil peger mod malet overflade.
Nu er jeg ikke direkte vidende om dette. Men jeg er tvivlende over, om det går at sætte klinker på epoxy uanset hvilken primer du bruger.

Der findes primer/tætningslag i to-komponent udførelse. De anvendes dels som en del af tætningslaget i ekstreme miljøer som svømmehaller, dels på ”umulige” underlag, fx galvaniseret stål som ”intet” hæfter på. Men intet hæfter på epoxioverfladen, så i primersystemet indgår, at epoxyen blandes med cementpulver, som så ”støbes ind” i epoxy, og derefter brænder sammen med cementpulveret i klinkerklæberen.

Jeg foreslår, at du kontakter producenten af det klæbestof, du tænker at bruge, og spørger. Jeg selv fik hjælp af Ardex, da vi skulle lægge granitplader på en galvaniseret trappe i smedejern. Blev en sådan epoxy-primer, meget dyr. Typisk 1000 kr/kvm.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.