Hej!
Jeg skal flydespartle.
I går omkring 18 lagde jeg primer, og når den var tørret, så jeg kunne træde på gulvet, lagde jeg net..
Så i formiddags blev der lagt gulvvarme.
Og skulle så have flydespartlet.. men af forskellige årsager blev det forhindringer, og det blev ikke gjort..

Jeg får hjælp i morgen. Og så skal vi starte omkring kl. 9.

Der er dog gået 39 timer, siden jeg lagde primer.
Ifølge emballagen (byggmax)
Bør flydespartling ske inden for 1 døgn.
Hvor vigtigt er det?

Hvordan skal det føles, når man mærker på gulvet?
Tørt eller klæbrigt?

Kan jeg lægge et lille lag til?
Gør det noget, hvis det kommer på varmeslangerne osv.?

Taknemmelig for hjælp, da jeg er i tvivl😅

Det største spørgsmål er vel mere
Hvor "bekymret" behøver jeg at være for, at de ikke sidder godt fast nu?

Uden at vide det ville jeg sige, at det er en alvorlig situation. Min elektriker ville aldrig dukke op med så kort varsel i egen høje person og lægge sløjfen, medmindre primingstiden var af betydning. Flisemureren har personlig kontakt med ham og kører rundt som en orkan for at påbegynde og afslutte opgaver. Har han en ting, der skal fixes, så skal det fixes. Punktum.

Klistret

J Jontha sagde:
Uden at vide det ville jeg sige, at det er en alvorlig situation. Min elektriker ville aldrig dukke op med så kort varsel personligt og lægge slangen, medmindre primningstiden var af betydning. Flisemureren har personlig kontakt med ham og farer rundt som en orkan for at påbegynde og afslutte arbejde. Har han noget, der skal ordnes, så skal det ordnes. Punktum.
Måske skulle jeg have skrevet, at jeg selv har lagt slangen. Dette med godkendelse af elektrikeren, jeg har, som laver resten af arbejdet her.

Hvis det skal være klistret, måske skal jeg lægge et tyndt lag på til i morgen for at være på den sikre side 😎

Men hvis nogle ting allerede er fusk, vil det sikkert ikke gøre nogen forskel, om resten også bliver det.

J Jontha sagde:
Men om nogle ting allerede er snyd, vil det sikkert ikke gøre nogen forskel, hvis resten også bliver det.
Snyd ville jeg ikke klassificere det som..
Monteringsanvisningen er fulgt. Løkken er testet før og efter lægning…
Ingen kan se, om fagmand har gjort det eller ej.

Det er ikke det samme som spørgsmålet om primer..
Hvad er din pointe?

• Synes
Luddis_1
  • Laddar…
Sorry, I min bog er det klokkeklart fusk. Men alle må passe deres eget hus.

J Jontha sagde:
Sorry, I min bog er det klokkeklart snyd. Men alle må sørge for deres eget hus.
Måske er det sådan i din bog.
Men præcis hvad bidrager det til mit spørgsmål angående tiden på en primer?

A amoreex sagde:
Må så vara.
Men exakt vad bidrar det till min frågeställning angående tiden på en primer?
Jo, at det måske ikke spiller nogen rolle med primeren, hvis det alligevel fremgår, at elektrikerarbejde er udført af lægfolk.

Og angående primeren så skal den holdes indenfor de der timer. Overskrides det så meget må man gøre det om.

J Jontha sagde:
Jo, at det måske ikke spiller nogen rolle med primeren, hvis det alligevel afsløres, at elektrikerarbejde er udført af lægfolk.

Og angående primeren så skal den holdes inden for de der timer. Overskrides det så meget, bliver man nødt til at gøre det om.
Spørgsmålet om primeren er praktisk for at vide, om de holder betydeligt dårligere, eller de går godt alligevel.
Visse leverandører synes at skrive 1-2 døgn.
Og det er svært, når Byggmax i mit tilfælde har skrevet ”Bør ske inden for et døgn” det er egentlig intet must.

Jamen tørringstiden afhænger jo også af mere end tiden. Hvordan føles gulvet så?

J Jontha sagde:
Jamen tørretiden afhænger jo også af mere end tiden. Hvordan føles gulvet så?
Lidt let klistret så det er ikke helt tørt.

Læner mig alligevel til at lægge et tyndt lag i morgen tidlig..

Hvis det er klæbrigt, skal det vel være reko. Men læg på et lag. Kabelen bliver jo indstøbt osv, det lyder risikabelt, at noget skulle gå galt på grund af det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.