Hej!
Jeg skal flydespartle.
I går omkring 18 lagde jeg primer, og når den var tørret, så jeg kunne træde på gulvet, lagde jeg net..
Så i formiddags blev der lagt gulvvarme.
Og skulle så have flydespartlet.. men af forskellige årsager blev det forhindringer, og det blev ikke gjort..
Jeg får hjælp i morgen. Og så skal vi starte omkring kl. 9.
Der er dog gået 39 timer, siden jeg lagde primer.
Ifølge emballagen (byggmax)
Bør flydespartling ske inden for 1 døgn.
Hvor vigtigt er det?
Hvordan skal det føles, når man mærker på gulvet?
Tørt eller klæbrigt?
Kan jeg lægge et lille lag til?
Gør det noget, hvis det kommer på varmeslangerne osv.?
Taknemmelig for hjælp, da jeg er i tvivl😅
Jeg skal flydespartle.
I går omkring 18 lagde jeg primer, og når den var tørret, så jeg kunne træde på gulvet, lagde jeg net..
Så i formiddags blev der lagt gulvvarme.
Og skulle så have flydespartlet.. men af forskellige årsager blev det forhindringer, og det blev ikke gjort..
Jeg får hjælp i morgen. Og så skal vi starte omkring kl. 9.
Der er dog gået 39 timer, siden jeg lagde primer.
Ifølge emballagen (byggmax)
Bør flydespartling ske inden for 1 døgn.
Hvor vigtigt er det?
Hvordan skal det føles, når man mærker på gulvet?
Tørt eller klæbrigt?
Kan jeg lægge et lille lag til?
Gør det noget, hvis det kommer på varmeslangerne osv.?
Taknemmelig for hjælp, da jeg er i tvivl😅
Uden at vide det ville jeg sige, at det er en alvorlig situation. Min elektriker ville aldrig dukke op med så kort varsel i egen høje person og lægge sløjfen, medmindre primingstiden var af betydning. Flisemureren har personlig kontakt med ham og kører rundt som en orkan for at påbegynde og afslutte opgaver. Har han en ting, der skal fixes, så skal det fixes. Punktum.
Måske skulle jeg have skrevet, at jeg selv har lagt slangen. Dette med godkendelse af elektrikeren, jeg har, som laver resten af arbejdet her.J Jontha sagde:Uden at vide det ville jeg sige, at det er en alvorlig situation. Min elektriker ville aldrig dukke op med så kort varsel personligt og lægge slangen, medmindre primningstiden var af betydning. Flisemureren har personlig kontakt med ham og farer rundt som en orkan for at påbegynde og afslutte arbejde. Har han noget, der skal ordnes, så skal det ordnes. Punktum.
Snyd ville jeg ikke klassificere det som..J Jontha sagde:
Monteringsanvisningen er fulgt. Løkken er testet før og efter lægning…
Ingen kan se, om fagmand har gjort det eller ej.
Det er ikke det samme som spørgsmålet om primer..
Hvad er din pointe?
Jo, at det måske ikke spiller nogen rolle med primeren, hvis det alligevel fremgår, at elektrikerarbejde er udført af lægfolk.A amoreex sagde:
Og angående primeren så skal den holdes indenfor de der timer. Overskrides det så meget må man gøre det om.
Spørgsmålet om primeren er praktisk for at vide, om de holder betydeligt dårligere, eller de går godt alligevel.J Jontha sagde:
Visse leverandører synes at skrive 1-2 døgn.
Og det er svært, når Byggmax i mit tilfælde har skrevet ”Bør ske inden for et døgn” det er egentlig intet must.