J Jontha sagde:
Hvis det er klistret, skal det vel være reko. Men læg et lag på. Kablet bliver jo indstøbt osv., det lyder risikabelt, at noget skulle gå galt på grund af det.
Det må blive det..
Det føles mærkeligt, at det skulle spille nogen rolle, om der kommer lidt primer på kablet..

Som jeg har forstået det på andre i tråde her
På BH så har nogle primet efter lægning (selvom det er sværere)

Jeg tror de ønsker at undgå det klister, der bliver. En færdig elektriker smækker et net op efter priming og derefter banker kablet op på ingen tid. De har tøj derefter osv.

J Jontha sagde:
Jeg tror de vil undgå det sjask som bliver. En færdig elektriker smækker et net op efter priming og derefter banker kablet op på ingen tid. De har tøj derefter osv.
Ja selvfølgelig vil man undgå sjask. Men tænker de kan jo ej skade kablet med lidt primer på😎

Påfør primer koncentreret en time inden du skal flyde, så bliver det kanon. Intet at ligge søvnløs over.

• Synes
amoreex
  • Laddar…
Nej, det burde stå i instruktionerne i så fald. Den kabel skal jo være indbagt der, så hvad skulle der ske.

• Synes
amoreex
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Påfør primer koncentreret nogle timer før du skal flyde, så bliver det godt. Ingen grund til at ligge søvnløs over det.
Bliver at gøre sådan..
Tidligere fortyndede jeg den 1:1 som instruktionen sagde.
Men nu burde jeg tage koncentreret, synes du?

A amoreex sagde:
Blir att göra så..
Innan spädde jag den 1:1 som instruktionen sa.
Men nu borde jag ta koncentrat tycker du?
Yes. Man späder det ud med vand for at det skal trænge lettere ind i underlaget. Nu har du jo allerede et lag primer, så det skal bare binde det eventuelle støvlag øverst, og hvis du undlader vandet, tørrer det hurtigere. Selv hvis det ikke gør noget, at det stadig er vådt, når du flyder. Vedhæftningen er der allerede.

• Synes
amoreex
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Ja. Man fortynder det med vand for at det lettere kan suge ind i underlaget. Nu har du jo allerede et lag primer, så det skal bare binde støvlaget øverst op, og hvis du springer vandet over, tørrer det hurtigere. Selvom det ikke gør noget, hvis det stadig er vådt, når du flyder. Vedhæftningen er allerede der.
Kanon!
Burde man bare plaske på med rulle.. eller forsigtigt male med pensel i hvert gitter?

Eller bare tage en blomsterforstøver og sprøjte det ud?
Dog havner det jo på kablet en del så😂

Ruller er nok absolut lettest. Gør ikke noget at det meste havner på nettet eller på kablet. Kommer jo lidt på gulvet hvilket som tælles.

• Synes
amoreex
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Ruller er nok absolut lettest. Gør ikke noget, at det meste havner på nettet eller på kablet. Kommer jo lidt på gulvet uanset hvad.
Okej!
Så gør jeg det sådan.
Kan ikke skade i hvert fald!
Tak!

Plejer at sprøjte når der skal primes efter net og kabel er lagt, synes jeg er lettest

• Synes
amoreex
  • Laddar…
R Rickard.lj sagde:
Plejer at sprøjte, når det skal primes efter net og kabel er lagt, synes det er nemmest
Ja jeg begyndte at pensle.. men det blev en sprøjte og det var nemt haha!

• Synes
Rickard.lj
  • Laddar…
A amoreex sagde:
Ja jeg begyndte at pensle.. men det blev en sprøjte og det var nemt haha!
Hvordan blev gulvet så?

R Rickard.lj sagde:
Hvordan blev gulvet så?
De blev godt!

• Synes
Rickard.lj
  • Laddar…
Professionelle lægger det med roller, tager ingen tid overhovedet, er heller ikke svært. Så på med net og el.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.