Er der nogen, der ved, om man kan male over silicon "Danalim 577" med udendørs akrylatmaling?
Jeg kan ikke finde noget om det i deres produktinformation.

Så vidt jeg ved findes der ingen silikone som kan overmales.

Vælg akrylfugemasse i stedet!

V
Jeg bruger mest polymerfugemasse nu om dage. Synes det slår silikone bortset fra muligvis i badeværelser og lignende.

tommib
Nej. Silikone kan ikke overmales med andet end silikonebaseret maling. Det er en egenskab, der skyldes molekylstrukturen hos selve stoffet.

Som sagt, vælg en anden fugetype.

VillaAnna sagde:
Jeg bruger mest polymerfog nu om dage...
Et eksempel på en uorganisk polymer er silikoneplast, som består af polysiloxaner, hvor kæden opbygges af silicium- og oxygenatomer
Citat fra https://sv.wikipedia.org/wiki/Polymer

Ok. Skal ud at handle i morgen.
Behøver en fugemasse til at udfylde ca. 1-2mm bred fuge mellem 2 beklædningsbrædder udendørs. Som kan males over. Findes der en der kan slibes? Ligesom spartel. Hvad skal jeg købe da?

Plastic Padding Elastic måske? Jeg genbrugte facadepanelbrædder for 26 år siden og spartlede de gamle sømhuller med det før ommaling, og det holder stadig.

Kurtivan sagde:
Plastic Padding Elastic kanske? ...
Tænkte lige på det også :)
Nem at arbejde med, nem at slibe, hærder hurtigt og kan males over med hvad som helst.

Men trods navnet "Elastic" er det ret uelastisk, når det først er hærdet.
Jeg brugte det meget før på mine både.

Kurtivan sagde:
Plastic Padding Elastic måske? Jeg genanvendte facadepanelbrædder for 26 år siden og spartlede de gamle sømhuller med det før ommaling, og det holder stadig.
Købte en bøtte og smurte på. Blev forbandet godt.

• Synes
Müssli
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.