Hej!

Som overskriften ovenfor, hvordan løser man bedst samlingen mellem en gipsvæg og et loft, der er sænket med gipsplader.

Hvordan får man samlingen mellem væggen og loftet til at se godt ud?

Jeg vil ikke have nogen loftlister, det skal være glat og uden revner...

Jeg tænkte på at sætte microlit i loftet og på væggene, men skal man lægge en fiberstrimmel i revnen mellem væg og loft, eller bare spartle og lade microliten løbe et stykke ned ad væggen fra loftet?

Mvh Kalle

Hvis du har microlit på både vægge og loft, er det jo kun sprækken imellem, der kan revne (forudsat godt forarbejde). En lille let silikonefuge, som kan overmales, bør være tilstrækkelig.

Lekkamraten sagde:
En liten let silcionfog som er overmalingsbar bør række.
Silikone er aldrig overmalingsbar, du mener nok latex/akrylatfog.

Klart at man har gjort et godt forarbejde :)

OK, så man lægger bare en latexfug, ingen fiberdug eller tilsvarende i overgangen? Mvh Kalle

jon_h sagde:
Silikone er aldrig overmalbar, du mener nok latex/akrylatfuge.
Stemmer, tog faktisk fejl selv og det fungerer ikke nå særlig godt. Læs om det er overmalbart.

Jeg er ret overbevist om, at denne samling skal laves på samme måde som andre samlinger, som helst ikke skal sprække.

Dvs spartle en papirstrimmel ind i samlingen. Så mistænker jeg, at microliten bør gå over samlingen noget. Latex virker for at skjule en sprække, men det giver ingen forstærkning.

Kanon, tak for hjælpen, jeg har trykket lidt husfix ind og så vil jeg nok forsøge at have skarven fra microliten 2-3 cm ned på væggen. Tror det bliver kanon. Tak for tips og idéer!! Mvh Kalle

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.