Hej!
Som overskriften ovenfor, hvordan løser man bedst samlingen mellem en gipsvæg og et loft, der er sænket med gipsplader.
Hvordan får man samlingen mellem væggen og loftet til at se godt ud?
Jeg vil ikke have nogen loftlister, det skal være glat og uden revner...
Jeg tænkte på at sætte microlit i loftet og på væggene, men skal man lægge en fiberstrimmel i revnen mellem væg og loft, eller bare spartle og lade microliten løbe et stykke ned ad væggen fra loftet?
Mvh Kalle
Som overskriften ovenfor, hvordan løser man bedst samlingen mellem en gipsvæg og et loft, der er sænket med gipsplader.
Hvordan får man samlingen mellem væggen og loftet til at se godt ud?
Jeg vil ikke have nogen loftlister, det skal være glat og uden revner...
Jeg tænkte på at sætte microlit i loftet og på væggene, men skal man lægge en fiberstrimmel i revnen mellem væg og loft, eller bare spartle og lade microliten løbe et stykke ned ad væggen fra loftet?
Mvh Kalle
Hvis du har microlit på både vægge og loft, er det jo kun sprækken imellem, der kan revne (forudsat godt forarbejde). En lille let silikonefuge, som kan overmales, bør være tilstrækkelig.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Jeg er ret overbevist om, at denne samling skal laves på samme måde som andre samlinger, som helst ikke skal sprække.
Dvs spartle en papirstrimmel ind i samlingen. Så mistænker jeg, at microliten bør gå over samlingen noget. Latex virker for at skjule en sprække, men det giver ingen forstærkning.
Dvs spartle en papirstrimmel ind i samlingen. Så mistænker jeg, at microliten bør gå over samlingen noget. Latex virker for at skjule en sprække, men det giver ingen forstærkning.
Klik her for at svare