Jeg er i gang med at isolere min uindrettede overetage og begynder nu at tænke på næste skridt, hvilket er at plastre, sætte lægter og så gipse.

Det er et 1½-planshus og dermed skråtag, åbent op til kip. Jeg har sat 3 lag med mineraluldsplader og er lige blevet færdig med sidste omgang. Det sidste omgang regelsæt er sat af tømreren med cc120. Kan det være OK at plastre, sætte liggende lægter 28x70 på cc30 og derefter gipse, uden risiko for at gipspladerne buer efter et stykke tid? Helst ville jeg gerne bruge 1200-plader rent økonomisk, da 900-plader koster det samme. Jeg tænkte mig ikke om, og skulle måske have bedt tømreren sætte reglerne cc60 i stedet for cc120 for at mindske risikoen, men lidt sent tænkt nu...

Jeg har ikke til hensigt at sætte OSB i skråtaget, da det føles som overflødigt og ikke opfylder noget formål.

Du kan jo bruge 120gips, hvis du sætter det på cc30.

A
600cc er for bredt for tag, men du kan glese på 400cc, hvis du bruger 120gips..

• Synes
tergo
  • Laddar…
Jeg var nok lidt uklar i indlægget. Glespanelen skal sættes cc30 mellem hinanden, men afstanden for at fastgøre glespanelen er altså 1200mm - afstanden mellem spær altså. Det er heri jeg mener, om det burde være 600mm i stedet for mere stabilitet for glesen. Men det måske er overflødigt?

Det er ok med 1200mm c/c

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.