Hej!

Jeg har en døråbning (indedør), hvor det ikke passer overhovedet som det er møbleret nu, og jeg tænkte at lukke den igen. Jeg kom frem til, at den letteste måde ville være at gipse hele væggen over (3,6m lang væg), så døråbningen er der stadig, hvis jeg en dag møblerer om og vil åbne op igen. Derudover slipper jeg for problemer med at forsøge at matche strukturvævet, som jeg tror er svært at finde.

Så til mit spørgsmål, hvor mange lag gips og hvor tykt gips behøver jeg for dette?

Umiddelbart tænker jeg, at det er bedre at bruge to gipsplader for at minimere risikoen for, at noget slår hul på gipset, hvor døråbningen var tidligere?

På væggen vil jeg så gerne sætte et tv op, dog der hvor den eksisterende væg allerede er. Den væg består i øjeblikket af en gipsplade ovenpå en spånplade (eller lignende). Er dette muligt, hvis jeg bruger to lag gips? Altså tre lag gips + spån i alt?

Nogle andre tanker/idéer?

L
Den nemmeste måde er vel bare at sætte et flot forhæng over døren, men jeg ved, at det ikke var dit spørgsmål. Kan du ikke finde reglarne i væggen for at hænge tv'et op?

Et andet alternativ er for resten at lade døråbningen blive en virkelig flot indbygget hylde, hvor man kan placere pyntegenstande eller dvd'er, stille billeder eller sådan, hvis man tilfældigvis ikke har nogle bøger til overs.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Jeg har haft et draperi nu i et par år, men det bliver aldrig rigtig pænt :/ Derudover så behøves en lille del af døråbningsområdet til tv, så en hylde bliver nok ikke så god heller.

• Synes
Lärospånet
  • Laddar…
L
Jeg forstår, et sidste forslag for at spare dig for så meget arbejde - du kan ikke sætte tv'et på et stativ som i gamle tider? Så du slipper for al ombygning? Der findes ret flotte og praktiske sådanne som jeg selv overvejer ...

Hej!
Gjorde det samme selv. Dog med en enkel gipsplade, reglade lidt let i dørahullet inden......

Skulle have gjort som Mercruiser. Regle lidt i dørhullet, måske lægge en ekstra gipsplade lige der, hvis der er plads, så køre med enkelgips over hele. Men, hvordan ser det ud på den anden side af døren?

B Bassrunner sagde:
Men, hur ser det ud på den anden side af døren?
Ja, det ville være interessant at vide!
Hvad er det for et rum der, hvor tyk er væggen, hvordan er dørkarm og -foder lavet?
Måske et billede også.
For jeg synes, det virker overkill at sætte ny gips på hele væggen. Hvor stor er den i øvrigt?

Ja det er måske mere passende at sætte nogle regler i åbningen og så bare en plade gips ovenpå. Bliver nok lidt billigere også.

Væggen er ca. 2.4m x 2.7m så ikke så meget stor.

På den anden side af væggen er køkkenet, og også der vil jeg sætte gips op.

Har desværre ingen billede af det hele lige nu.

EDIT: væggen er ca. 10cm tyk. Tager jeg af foderne, så er alt i niveau med væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.