Jeg har søgt en del på forummet men mest fundet referencer til at bruge OSB i vægge og gulve.

Hvad jeg undrer mig over er, hvor godt/dårligt det egner sig til f.eks. kasser til at opbevare el-værktøj i. Har aldrig brugt det selv og tænkte, at det burde vel fungere lige så godt som krydsfiner til lignende ting men til en billigere pris.

• Synes
jjoha
  • Laddar…
OSB'en er jo ikke lige så "kompakt" som krydsfiner er. Du kan selvfølgelig lave kasser af den, men det bliver måske ikke helt lige så godt. Det er også svært at pudse OSB'en og få den samme flotte finish. Hvis man er uheldig, når man skruer i OSB'en, så holder det ikke ordentligt heller, den er lidt "kiks-agtig," så at sige.

ikke at anbefale tag plyfa i stedet

imported_Anders_S sagde:
den är lite "kexig" så att säga.
Præcis, kig hvordan OSB-pladen ser ud i siden, helt skidt at skrue i.
OSB-Oriented_Strand_Board.jpg

Men det er klart, det kan jo lade sig gøre at bygge kasser alligevel.
Jeg antager, at du allerede har "overskydende" OSB-plader, som du tænkte at lave kasser af.
- Eftersom det ikke er så godt at skrue i siden på en OSB-plade, kan du sætte en trekantliste i indre hjørner, som du derefter skruer fast væggene i (udefra). + lim.

Glem ikke skruen, det er vigtigt, at det er den rigtige type skrue, så du slipper for, at det springer, når du strammer til.
Sørg for, at den har spor under hovedet, da forsænker den sig selv. Findes i lidt forskellige udførelser. Den ene er en spånskrue, og den anden er en terrasskrue. Glem ikke trælim. :D
268457.jpg 216436.jpg
Vil man ikke betale essve, kan man finde disse hos Biltema (men man får, hvad man betaler for).

Hvis du ikke har en plade hjemme og skal købe materiale til kassestrukturen, ville jeg heller ikke anbefale OSB.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.