Hej, velkommen til forummet.
Jeg tror, spørgsmålet ville gøre sig bedre i badeværelses-forummet.
Måske kan en moderator flytte det?
Jeg ser ikke OSB som et godt underlag at tapetsere på. Vådrumsmatta på OSB ved jeg ikke noget om.
Jeg tror, spørgsmålet ville gøre sig bedre i badeværelses-forummet.
Måske kan en moderator flytte det?
Jeg ser ikke OSB som et godt underlag at tapetsere på. Vådrumsmatta på OSB ved jeg ikke noget om.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 246 indlæg
OSB bevæger sig en del (teoretisk). Mere end spån og krydsfiner. Det er derfor, de er 3mm mindre i format og har brug for en lille glippe mellem hver plade.
Desuden er de ofte vokset, hvilket kan gøre det tricky at få lim til at binde på.
OSB (eller spånplade) + Gips ville jeg sige. Tjek med gulvlæggeren, hvad han mener.
Desuden er de ofte vokset, hvilket kan gøre det tricky at få lim til at binde på.
OSB (eller spånplade) + Gips ville jeg sige. Tjek med gulvlæggeren, hvad han mener.
Må man have OSB i væggene i et badeværelse? Selv hvis der skal sidde vådrumstapet! Jeg troede, man var nødt til at bruge de nye "svindyre" plader, hvor der ikke er noget levende materiale i, uanset hvilken overfladebehandling man skal have.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 246 indlæg
Nix. Malerne tillader (og foreslår) papirgips til vådrumssystem. Vådrumstapeter burde vel høre til dette også?Gladh sagde:
Klik her for at svare