18,785 læst ·
22 svar
19k læst
22 svar
OSB- og gipsplader ved dør
Side 1 af 2
Jeg forstår, hvad du mener. Egentlig er det kun gipsen, der behøver omslutte karmhjørnet. Hvis jeg skal være helt ærlig, plejer jeg primært at sørge for, at enten plywooden eller gipsen omslutter hjørnet. Generelt undgår jeg generalsamlinger. Det plejer at fungere for mig.
Bygger en skillevæg og beklæder hele væggen med OSB-plader. Når jeg når døren, ville jeg gerne sammenføje OSB-pladen på samme stolpe, som døren skal fastgøres i. Jeg får altså en OSB-samling i dørens linje over døren. Er dette ok, hvis jeg lægger gipspladesamlingen midt over døren bagefter?
Med svaret ovenfor tolker jeg det som et ja.
Med svaret ovenfor tolker jeg det som et ja.
Senest redigeret:
Aha og selvfølgelig kan man gøre det sådan, men det er også muligt at starte med osb,n så den samles i midten af døren og bygge udad.
Jeg tager ikke lige så meget hensyn til, hvor reglarne er ved gipssætning på osb, men hvis jeg kan, lægger jeg gipsen i forbandt.
Jeg tager ikke lige så meget hensyn til, hvor reglarne er ved gipssætning på osb, men hvis jeg kan, lægger jeg gipsen i forbandt.
Jeg har limet renoveringsgips, men det sparer ikke rigtig tid, eftersom man skal sætte nogle skruer for at holde pladen på plads under hærdningen. Nu brugte jeg godt nok en billig skidtmontagelim, men alligevel.. Lim skal have tid til at hærde.