Hvor godt isolerer en OSB 12mm og en 6mm gipsplade?
Årsagen er, at jeg fjerner en gammel isolering fra en inder/yttervæg, som er 12mm tyk. Bag det er der 2 tommer 7 regler sammensat til en væg.
Nu er spørgsmålet, hvordan jeg skal gøre med isoleringen mod ydervæggen kontra indervæggen.
Det bliver jo ret meget tykkere væg (45x70 regel, OSB og gips), og det passer ikke så godt med vinduer og dørkarme med en væg, der stikker ud 7-8 cm eller deromkring.
Kun OSB og gips mod væggene fungerer godt, da det kan komplementeres med en smygliste, hvor de stikker ud. Behøver jeg bruge isolering eller ej?
Jeg er nybegynder til orientering...
Forslag til løsning modtages med tak.
Årsagen er, at jeg fjerner en gammel isolering fra en inder/yttervæg, som er 12mm tyk. Bag det er der 2 tommer 7 regler sammensat til en væg.
Nu er spørgsmålet, hvordan jeg skal gøre med isoleringen mod ydervæggen kontra indervæggen.
Det bliver jo ret meget tykkere væg (45x70 regel, OSB og gips), og det passer ikke så godt med vinduer og dørkarme med en væg, der stikker ud 7-8 cm eller deromkring.
Kun OSB og gips mod væggene fungerer godt, da det kan komplementeres med en smygliste, hvor de stikker ud. Behøver jeg bruge isolering eller ej?
Jeg er nybegynder til orientering...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Osb og gips isolerer ingenting. Eller hvis man skal være nøjagtig, isolerer det lidt, men det kan du se bort fra i dette tilfælde.Ghost79 sagde:Hvor godt isolerer en OSB 12mm og en 6mm gipsplade?
Årsagen er, at jeg fjerner en gammel isolering fra inder-/ydervæg, som er 12mm tyk. Bagved det er der 2 tommer 7 regler sat sammen til en væg.
Det bliver jo ret meget tykkere væg (45x70 regel, OSB og gips) og det bliver sådan lidt uheldigt med vinduer og dørkarme med en væg, der stikker ud 7-8 cm eller deromkring.
Kun OSB og gips mod væggene fungerer godt, da det kan komplimenteres med en smygliste, hvor de stikker ud. Skal jeg bruge isolering eller ej?
Jeg er nybegynder, bare til orientering...