Bor i villa

Kan jeg sætte OSB direkte mod diffusionsspærren og derefter montere vådrumsgips og derefter godkendt vådrumssikring/folie?

Eller udsætter jeg OSB for mulig skimmelsvamprisk, fordi den ligger mellem to tætskikt? (diffusionsspærren og vådrumssikringen)

Nogen der ved?

mvh / A. :blushing:

Du skal jo ikke have diff, hvis du har tætningslag.

Det er præcis som du siger, man risikerer at kapsle fugten inde, hvis du har både diffusionsspærre og tætningslag. Du bør altså fjerne diffen.

Vent nu ...

Damptæmmeren var der fra begyndelsen, da jeg tog badeværelset ned. Bag fliser og ala-standardgips -1999, så fandtes damptæmmeren, så måske var det forkert fra begyndelsen? eller næ, men den er jo der så man ikke får fugt udefra?

1:
Nu skal evt. en OSB op, men så skal damptæmmeren være foran OSB'en, dvs. når OSB'en er monteret så sætter jeg damptæmmeren tilbage?

2:
Hvis jeg springer OSB'en over og bruger vådrumsgips, skal der være damptæmmer bag vådrumsgipset?

Stefan: du mener, at damptæmmeren ikke skal findes mod ydervæggen, hvis jeg skal lave et badeværelse? Uanset om det er med OSB eller ej før vådrumsgips skal på?

/ Tak for svarene / A.

Senest redigeret:
Du har jo allerede fået svar på dine spørgsmål.

Kør OSB+Gips og ingen diff.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.