Rigtig flot!

hvordan gjorde du med fundamentet? Jeg planlægger et drivhus, der skal holde 10 grader om vinteren, så lidt isolering i fundamentet behøver jeg.

S Spopas sagde:
Rigtig flot!

Hvordan gjorde du med fundamentet? Jeg planlægger et drivhus, der skal holde 10 grader om vinteren, så der er brug for lidt isolering i fundamentet for mig.

Hej
Jeg isolerede ikke fundamentet. Kun et bærelag 0-32mm. Jeg brugte Leca 250x250x190 som sokkel, armerede med 12mm og derefter formede og støbte jeg 70mm ovenpå og murede op tre skifter med Leca bagefter. Jeg ved, at der findes sokkelblokke til Leca, men jeg syntes, det blev dyrt, så jeg gjorde det på denne måde, det skal jo kun bære nogle hundrede kilo på soklen. Jeg håber, at min teori holder.

• Synes
Hydeisch
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge sagde:
Hej
Ny på forumet. Tænkt bygge et optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter taghøjde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt i efteråret, så nu er det bare at vente til foråret og gå i gang. Nu til mit spørgsmål er det nok med 45x70 som regelværk til vægge og tag eller skal jeg op til 45x95, vil ikke have, at det skal se klodset ud
Betongplatta under konstruktion i et drivhus med planter i potter og en stige mod væggen, klar til marokkansk mønsterflisebelægning.
i gang med byggeriet igen, håndblandet 64 sække beton til pladen. Skal være marokkansk mønstret klinker på efterfølgende

• Synes
kashieda og 3 andre
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge sagde:
Hej
Ny på forumet. Planlagt at bygge et ottekantet orangeri til sommer, 6m i diameter taghøjde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt sidste efterår, så nu er det bare at vente til foråret og komme i gang. Nu til mit spørgsmål, er 45x70 nok som reglar til vægge og tag, eller skal jeg gå op til 45x95? Jeg vil ikke have, at det skal se klodset ud
En veranda med udsigt over en sø, en antik komfur, to dekorerede stole, planter og en gul vandkande. En veranda med udsigt over en sø, en antik komfur, to dekorerede stole, planter og en gul vandkande. En veranda med udsigt over en sø, en antik komfur, to dekorerede stole, planter og en gul vandkande. Rundt drivhus med glasvægge og grønt træ, åbne døre, med planter og værktøj indeni; beliggende ved en sø med skyer i baggrunden.
En veranda med udsigt over en sø, en antik komfur, to dekorerede stole, planter og en gul vandkande. Rundt drivhus med glasvægge og grønt træ, åbne døre, med planter og værktøj indeni; beliggende ved en sø med skyer i baggrunden. Rundt drivhus med glasvægge og grønt træ, åbne døre, med planter og værktøj indeni; beliggende ved en sø med skyer i baggrunden.

• Wow
  • Synes
Immobil og 3 andre
  • Laddar…
Alle glasene på plads

• Synes
Hydeisch
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge sagde:
Hej
Ny på forumet. Tänkt bygga optagon formad orangeri i sommer 6m i diameter tag højde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt i efteråret, så nu er det bare at vente til foråret og sætte i gang. Nu til mit spørgsmål er det nok med 45x70 som regeltræ til vægge og tag eller skal jeg gå op til 45x95, vil ikke have at det skal se klodset ud
Drivhus med dekorativt flisegulv, plantejord, planter og vandkande, klar til plantning.
nu er det ikke meget tilbage, bare sætte i gang og dyrke

• Synes
  • Wow
  • Elsker
Fredrik504 og 11 andre
  • Laddar…
Du har fået uforskammet lidt opmærksomhed. Fint byggeri 👍😁

• Synes
Totte_S
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.