5,804 læst ·
21 svar
6k læst
21 svar
Orangeri
S Spopas sagde:
Hej
Jeg isolerede ikke fundamentet. Kun et bærelag 0-32mm. Jeg brugte Leca 250x250x190 som sokkel, armerede med 12mm og derefter formede og støbte jeg 70mm ovenpå og murede op tre skifter med Leca bagefter. Jeg ved, at der findes sokkelblokke til Leca, men jeg syntes, det blev dyrt, så jeg gjorde det på denne måde, det skal jo kun bære nogle hundrede kilo på soklen. Jeg håber, at min teori holder.
J Juhani Jarlinge sagde:Hej
Ny på forumet. Tænkt bygge et optagon formet orangeri i sommer 6m i diameter taghøjde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt i efteråret, så nu er det bare at vente til foråret og gå i gang. Nu til mit spørgsmål er det nok med 45x70 som regelværk til vægge og tag eller skal jeg op til 45x95, vil ikke have, at det skal se klodset ud

i gang med byggeriet igen, håndblandet 64 sække beton til pladen. Skal være marokkansk mønstret klinker på efterfølgende
Ny på forumet. Planlagt at bygge et ottekantet orangeri til sommer, 6m i diameter taghøjde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt sidste efterår, så nu er det bare at vente til foråret og komme i gang. Nu til mit spørgsmål, er 45x70 nok som reglar til vægge og tag, eller skal jeg gå op til 45x95? Jeg vil ikke have, at det skal se klodset ud

Alle glasene på plads
Ny på forumet. Tänkt bygga optagon formad orangeri i sommer 6m i diameter tag højde 3,8. Jeg har gravet ud og forberedt i efteråret, så nu er det bare at vente til foråret og sætte i gang. Nu til mit spørgsmål er det nok med 45x70 som regeltræ til vægge og tag eller skal jeg gå op til 45x95, vil ikke have at det skal se klodset ud

nu er det ikke meget tilbage, bare sætte i gang og dyrke
Du har fået uforskammet lidt opmærksomhed. Fint byggeri 👍😁
Klik her for at svare