1,828 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Opsætte indvendig væg uden at rive indvendigt loft ned.
Hej! Jeg er blevet ejer af et 1 1/2 plans 70'er hus, hvor overetagen ikke er blevet renoveret i lang tid. På overetagen er der i dag et mindre soveværelse og garderobe samt toilet, mens resten af arealet er et stort åbent alrum. Vi bruger ikke dette areal og planlægger at lave det om til et soveværelse med walk-in garderobe og et siddeområde udenfor, hvilket betyder, at vi skal sætte to nye indervægge op.
Det bliver en totalrenovering af alle overflader, nye gulve, lister osv. Men det vi helst vil undgå, er at rive loftet ned. Der sidder i dag en form for porøs plade som loft, jeg mistænker, at det er gips med spær bagved. Min forhåbning er at sætte loftsreglen op med en form for montageklæber og derefter forsøge at ramme spær bagved med skruer. Kan det lade sig gøre på den måde, eller har I tips til bedre alternative løsninger?
Vedhæfter lidt billeder af hvordan det ser ud i dag, og hvordan det er tænkt at blive til sidst.
Hilsen
Det bliver en totalrenovering af alle overflader, nye gulve, lister osv. Men det vi helst vil undgå, er at rive loftet ned. Der sidder i dag en form for porøs plade som loft, jeg mistænker, at det er gips med spær bagved. Min forhåbning er at sætte loftsreglen op med en form for montageklæber og derefter forsøge at ramme spær bagved med skruer. Kan det lade sig gøre på den måde, eller har I tips til bedre alternative løsninger?
Vedhæfter lidt billeder af hvordan det ser ud i dag, og hvordan det er tænkt at blive til sidst.
Hilsen
Det går absolut, sättlim er unødvendigt hvis du finder glesen. De stående reglarne sørger du for at kappe så de trykker regeln op i loftet og samtidig trykker regeln ned i gulvet. Men hvordan tænker du at du skal trække elen? Du bør have strømbrydere på de vægge du rejser.
Sådan Bliver evt. problem at ramme gles på den loftregel, der går ud som forlængelse fra toilettets væg. Går i samme længderetning som glesen då.T Tompafix sagde:
Har elektriker i familien, som skal tage sig af elen, skal benytte lejligheden til at jorde stikkontakterne på overetagen i samme ombæring, da det ikke er gjort. Men planen er at have lampeafbrydere ved dørene og mindst én stikkontakt i hvert rum, ved sengen, i skabet til steamer, der hvor tv'et kommer til at stå osv.
Spærhovedet bør vel sidde på cc 1200. Så de bør du kunne fastgøre regel i. Du kan antageligvis komme til rummet fra loftet, hvis du vil sætte noget mere op at skrue i. Elen kommer du nok til at skulle trække den vej, hvis du ikke vil rive indendørstaket ned.
Klik her for at svare