Jeg har et større tv, der vejer ca. 50 kg, som skal monteres på væggen. Det er en gipsvæg med træregler.
Min tanke er at sætte en form for skinne bag tv'et, som skrues fast i reglerne, og vægbeslaget skrues fast i skinnen. Jeg er dog usikker på materialet, da jeg vil have det så tyndt som muligt, men samtidig tilstrækkeligt holdbart.
Nogle tips?
Min tanke er at sætte en form for skinne bag tv'et, som skrues fast i reglerne, og vægbeslaget skrues fast i skinnen. Jeg er dog usikker på materialet, da jeg vil have det så tyndt som muligt, men samtidig tilstrækkeligt holdbart.
Nogle tips?
Altvidende
· Västra götaland
· 10 929 indlæg
Er det ingen drejbar beslag, så er det nok udmærket med et par-fire Molly...
50 kilo burde være stor TV, altså plads til et bredt beslag, så det burde ikke være umuligt at finde to reglar... Gør du det, er du hjemme!
50 kilo burde være stor TV, altså plads til et bredt beslag, så det burde ikke være umuligt at finde to reglar... Gør du det, er du hjemme!
Ja den er på 85 tommerDan_Johansson sagde:
Producentens eget beslag som jeg helst vil bruge er to separate beslag i hver sin del af tv'et, hvor jeg kun kan ramme en regel for den ene del.
Tredjepartsbeslag er snarere lange beslag. Desværre sidder der to reglar relativt tæt på den ene side af tv'et, og næste regel sidder uden for tv'ets ramme.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 929 indlæg
Har du et billede af fästet?
Skaff dig en krydsfinerplade fx 12 mm og sav den så bred, du har brug for, og ca. 50 cm høj. Sæt vognbolte fra bagsiden, og skru beslagene fast med møtrik. Fastgør pladen på stiverne med 3 franske skruer i hver stiver. Vil let kunne bære 50 kg.R Riverground sagde:Ja den er på 85 tommer
Producentens eget beslag, som jeg helst vil bruge, er to separate beslag i hver sin del af tv'en, hvor jeg kun kan ramme en stiver for den ene del.
Tredjepartsbeslag er snarere et langt beslag. Desværre sidder der to stivere relativt tæt på den ene side af tv'en, og den næste stiver sidder uden for tv'ens ramme.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 929 indlæg
Amen.D Dr Jumping Jack sagde:
Bortset fra de franske skruer, de er jo en styggelse...
Her er et billede.Dan_Johansson sagde:
Ja måske en krydsfiner som sidder i to reglar og derefter med molly i gipsvæggen. Beslagene så i krydsfiner.
https://www.samsung.com/uk/tv-accessories/no-gap-wall-mount-wmn-r30e-wmn-r30ea-xc/
Har du ikke stående reglar? Så burde du let kunne få fire indfästninger i träregeln som i en rektangel. Bruger du lidt grovere skrue typ 6mm 75mm lange så slipper den aldrig. Så kan du feste TVen i pladen. Men jeg havde valgt 15mm krydsfiner.
Jeg har to regler med måske 40cm imellem på højresiden, så er der 120 cm til næste, som så er udenfor tv'et.J Johan456 sagde:
Så det, jeg kan gøre, er at sætte en krydsfinerplade, hvor den ene side og midten sidder fast i reglerne, og venstre side fastgøres med molly.
Det burde stadig blive en stærkere fastgørelse.
Klik her for at svare