Har et lille bekymmer, som jeg af en eller anden grund ikke har tænkt på tidligere. Det er i hvert fald sådan, at vi gjorde stuen i stand for et stykke tid siden og hang tapeter op. På en væg sidder der to åbninger (tror den ene er til ventilation, og den anden til en kakkelovn, som desværre har været væk i lang tid). De er ca 30x35 og 25x35 cm. Åbningerne havde de tidligere ejere forsøgt at tapetsere over med moderat held. Denne gang lod vi være med at tapetsere over disse. Det rationelle ville nok have været at mure ventilationsgitre ind eller noget, men havde ikke rigtig tid og energi til det. Tænkte i stedet at hænge kløverplade med en ramme rundt.
Sagt og gjort. Fremstillede et par rammer med fals, hvor kløverpladen er monteret, altså som to billeder. Vejer omkring 500 gram stykket. Nu til mit hovedbryderi: Hvordan f*n hænger jeg disse op? Underlaget er porøst på siderne af åbningerne (og også op mod loftlisten), så tror ikke det går at sætte skruer. Ved den ene åbning er det ligesom mest nogle lag gammel tapet. Vil helst ikke smøre konstruktionslim, da jeg gerne vil kunne tage pladerne ned.
I plejer jo at være opfindsomme herinde.. 🙂
Ser vel omtrent sådan ud (rosa er porøst mørtel forstærket af nogle lag gammel tapet):