Hej. Skal hænge et 46" på drejbart vægbeslag. TV'et vejer 24 kg og selve beslaget 5 kg. Det er dimensioneret til 50 kg, så det er ikke noget problem. Problemet er væggen. Det er Lecablok, med reglar og gipsplader. Havde selvfølgelig tænkt at fastgøre i reglarne, men da beslaget kun har maksimalt 44 cm mellem skruehullerne, kan jeg kun fastgøre i maksimalt én regel (og så er det heller ikke i midten).

Problemet er så også, at afstanden fra gipspladen ind til lecablokken er ca. 6 cm (inkl. enkel gipsplade). Mollyplugg lyder ikke som en mulighed, hvis man ikke vil vågne op en nat, når TV'et er faldet ned og store huller gaber fra gipsvæggen.

Da det er drejbart, kommer jeg ud ca. 50 cm, hvilket jo betyder en ekstra vægt at tænke på.

Hvad ville I have gjort? Skal jeg forsøge at finde nogle ekstra lange plugge, der kan bruges i lecaen, eller er der en anden smart løsning?

1. Molly eller lignende fikser det også i enkelgips, hvis det er monteret korrekt.
2. Også en solid skrue i regel vil forhindre, at det falder ned på gulvet.
3. Lange letbetonskruer, type https://www.bauhaus.se/lattbetongsk...H1slJ5bpbOStXkIZJLL2MdrcJ-JHR0_YaAjRIEALw_wcB, kan du forbore og trække lige igennem alt, sidder garanteret.
4. Hvis du er supernervøs, monter en plade af krydsfiner, som du sætter beslaget i.

• Synes
netwolf
  • Laddar…
Ved mellemrum bruger man et distancerør og borer et større hul, som røret går ind i i gipspladen. Der findes tykkvæggede rør på en meter at købe i byggemarkedet, som man selv saver til. Men, har du en regel rundt om midten af beslaget, bor 2 nye huller i det og skru nogle store skruer i, sætter du så 4 Molly i de almindelige fastgørelseshuller, er du 100% sikker.

• Synes
netwolf og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.