Hej!

Overvejer at købe en hobbygarage. Der er et par stykker til salg her, bygget af Dina Kubik. Konstruktionen er vægge med enten OSB+gips eller kun gips. Jeg har fået en rimelig pris på en enhed, der har den ulempe, at den kun er beklædt med gips (ikke hård gips, men almindelig). Garagen er 6x12 meter med skrånende tag fra 5,5-6 meters lofthøjde.

En mulighed ville være at bruge 10-12' på OSB og skrue al gips ned (det er ikke spartlet eller malet), skrue OSB op og derefter sætte pladerne tilbage. Det er dog meget arbejde og kræver formentlig, at jeg lejer et stillads på grund af højden.

Overvejer dog kun at erstatte den nederste del med OSB+gips. De fleste hylder/kroge vil sandsynligvis være placeret i en højde på < 2,4 meter alligevel. Derefter kan man sætte en pæn liste til overgangen til kun gips, så det ser ordentligt ud.

Er der nogen, der har bedre idéer? Tanken er hobbygarage, vil sandsynligvis hyre en tømrer til at bygge en mezzanin inden for et halvt år også.

Tak!

P pingflood sagde:
Hej!

Kigger på at gøre et køb af hobbygarage. Der er et fåtal til salg her, bygget af Dina Kubik. Konstruktionen er reglade vægge med enten OSB+gips eller kun gips. Har fået en fornuftig pris på en enhed, som har den ulempe, at det kun er gips (ikke hårdgips, men almindelig). Garaget er 6x12 meter med skrånende tag fra 5.5-6 meters taghøjde.

En variant ville være at bruge 10-12' på OSB og skrue alt gips ned (det er ikke spartlet eller malet), skrue OSB op og så sætte pladerne tilbage. Meget arbejde dog og kræver nok, at jeg lejer stillads i betragtning af højden.

Overvejer dog at erstatte den nederste del med OSB+gips. De fleste hylder/kroge vil jo nok være på < 2,4 meters højde alligevel. Så kan man jo sætte en pæn liste for overgangen til kun gips, så det ser pænt ud.

Nogen, der har bedre idéer? Tanken er hobbygarage, vil sandsynligvis få en snedker til at bygge et mellemetage inden for et halvt år med.

Tak!
Så kan du jo gøre, hvis du vil. Men du kan jo også fastgøre en bræt eller noget i reglerne bag gipsen og så hænge/skrive hylder på dette: Der er masser af hyldesystemer, der fungerer på den måde.
På samme måde med en værktøjstavle - fastgør den i reglerne bag (tilstrækkeligt lange skruer bare) og så kan du hænge kroge til værktøj osv. i den.

• Synes
pingflood og 1 anden
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Så kan du jo gøre, hvis du ønsker det. Men du kan jo også fastgøre en bræt eller noget i reglarne bag gipsen og så hænge/skru hylder i dette: Der findes masser af hyldesystemer, der fungerer på den måde
På samme måde med en værktøjsplade - fastgør den i reglarne bag (blot med tilstrækkeligt lange skruer), og så kan du hænge kroge til værktøj osv. i den
Hej,

Findes der nogen fordel ved dette over OSB udover at man slipper for en overgang? Det bliver vel lidt lavere omkostning, forstår jeg, men jeg tænker, at OSB på den nedre sektion rundt om burde lande omkring 5-6 tusind i materialomkostning.

P pingflood sagde:
Hej,

Findes der nogen fordel ved dette over OSB udover at man slipper for en overgang? Det bliver vel lidt lavere omkostninger, forstås, men jeg tænker at OSB på nedre sektion rundt omkring burde lande omkring 5-6 tusinde i materialeomkostninger.
Den store fordel er vel netop, at du slipper for hele arbejdet med at tage log og sætte OSB, og så sætte gipset om og fikse overgangen osv: Sandsynligvis er det også svært at få gipsen af hel, så regn med at du i det mindste skal erstatte nogle af pladerne, hvis du vil sætte det tilbage.

• Synes
pingflood
  • Laddar…
Sæt osb på gipset så slipper du at skrue noget ned

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.