1,098 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Opdel bærende af træbjælker forskudte sektioner
Forud for en renovering og flytning af skillevæg undrer jeg mig over, om det er muligt at opdele en træbjælke, så den bærer den samme længde, men på forskellige niveauer. Det højre billede forklarer det nok bedre. Træbjælken kom der, da de indrettede loftet og forstærkede de tidligere vægge med en ekstra væg + denne træbjælke.
Lidt mærkeligt er det også, at den blev sat mod det eksisterende loft (huntonit/fiberboard), så jeg er lidt usikker på, hvad den egentlig bærer.
Kan "bæringen" opdeles, som jeg har tegnet? Kan det være, at de ikke er nødvendige for den korte strækning? Forud for dette mulige arbejde vil jeg selvfølgelig tjekke med en konstruktør (eller hvad det hedder), jeg ville bare have et første indtryk af, hvad der er muligt.
Lidt mærkeligt er det også, at den blev sat mod det eksisterende loft (huntonit/fiberboard), så jeg er lidt usikker på, hvad den egentlig bærer.
Kan "bæringen" opdeles, som jeg har tegnet? Kan det være, at de ikke er nødvendige for den korte strækning? Forud for dette mulige arbejde vil jeg selvfølgelig tjekke med en konstruktør (eller hvad det hedder), jeg ville bare have et første indtryk af, hvad der er muligt.
De har måske bare haft brug for noget bag Huntonitskivorna til at fastgøre i. hvad er dimensionen på bjælken?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Snygg uppgång PEX rör från golv till fördelare
Värme allmänt -
Altanbygge - dela upp över två sommrar
Altan & Uteplats -
Hulboring i bærende dele
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Öppna upp kök, är väggen bärande?
Planlösningar -
Fördelar med oisolerat garage, isolerat samt uppvärmt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus