Jeg har en 90 cm bred trappe til overetagen og har tænkt på at bygge et opbevaringsrum i loftet ovenover, ca. 40 cm højt. Dette har jeg tænkt mig at udføre som en spånpladekasse, der skal hvile ovenpå lægter, som jeg sætter mellem væggene, og undersiden beklædes derefter med gips.
Den ene væg er en gipsvæg med træregler, og den anden er en betonvæg. I gipsvæggen bliver det nemt at fastgøre mine lægter, men hvordan gør jeg det i betonvæggen?
Jeg har tænkt mig at sætte en længdegående lægte på den og derefter fastgøre de tværgående lægter i den, men hvad fastgør jeg lægten med i betonvæggen? Sømplug, ekspander eller noget andet? Eller er hele konstruktionsideen dum?