I
Hej,

Vi har oplevet, at træ tidligere har slået sig, når vi har opbevaret det på gulvet i garagen. Nu har vi købt en større regel, som skal bruges til støbearbejde, og det er vigtigt, at den er lige, så hvordan opbevarer man reglen? Og hvor snart skal man bruge den for at undgå problemer?

MVH

Har egentlig ingen svar på dine spørgsmål. Men jeg har prøvet at lade sådanne reglar ligge ved siden af noget som er lige og sætte strips. Det fungerer ok

Hej! Lad den ligge udenfor eller på et koldt loft. Helst under et halvtag eller lignende, så den ligger tørt, men får luft overalt. Hvis man dækker den med en presenning på jorden, kommer jordfugten til den, og der bliver risiko for skimmel. Måske ikke så slemt hvis I skal bruge den til en form eller lignende. Det er når man tager dem ind i varmen, at de plejer at slå sig værst. Hvis den bare ligger tørt, kan den ligge så længe som helst, hvis der er lidt kvalitet (som c24) på træet uden at det slår sig.

I
Det kan jo være, at brædderne bliver skæve i garagen om sommeren, når det er varmest og fugtigst.

Jeg tog det sikre valg og savede brættet op og byggede støberammen af det. Men allerede nu var det alt andet end lige, jeg måtte trække og slide en del for at få en rimelig pasform. Nu ligger rammen under pres under et par sække med pilleposer, forhåbningen er at kunne bruge den ved støbning næste weekend.

Men det er godt, så ved jeg lidt mere om, hvordan jeg kan opbevare træ i fremtiden, udestuen lyder som et bedre sted end inde i garagen.

• Synes
Snickarkirre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.