Banket ja. Men opvarmet nej ikke prøvet.
kommer tilbage om 3min tak
kommer tilbage om 3min tak
Jeg kan ligesom stramme dem lidt. Så de er jo ikke, at de sidder helt fast. Føles som om det er gevindet, som man drejer mod uret med, der er paj.
Værktøjsgal
· Norrbotten
· 891 indlæg
Medlem
· Blekinge
· 12 227 indlæg
Slagskruetrækker kan være en måde.
Det er vigtigt at få godt greb i sporet, og til det kræves det at bruge en skruetrækker, der har både den rette bredde og den rette tykkelse. Ellers bliver det bare pandekage og ødelagt spor. Kunsten at skrue rigtigt med fastnøgle er forfaldet lidt med alle de moderne stjerne og torx.
Vil du redde hængslet? Ellers kan du slibe et dybere spor.
Det er vigtigt at få godt greb i sporet, og til det kræves det at bruge en skruetrækker, der har både den rette bredde og den rette tykkelse. Ellers bliver det bare pandekage og ødelagt spor. Kunsten at skrue rigtigt med fastnøgle er forfaldet lidt med alle de moderne stjerne og torx.
Vil du redde hængslet? Ellers kan du slibe et dybere spor.
Virker heller ikke med varme. Mejslen hopper til, når jeg forsøger at dreje. Gevindet er ødelagt. Har også forsøgt at fylde ud med sølvtejp. Det virkede heller ikke.
Det er et vindue, som jeg forsøger at restaurere. Hængslet bekymrer jeg mig ikke om. Men erT Thomas_Blekinge sagde:Slagskruemaskine kan være en måde.
Det er vigtigt at få godt greb i rillen, og for det kræves det at bruge en skruetrækker, der har både den rette bredde og rette tykkelse. Ellers bliver det bare en pandekage og ødelagt rille. Kunsten at skrue rigtigt med rille-skruer er forfaldet lidt med alle moderne stjerne og torx.
Vil du redde hængslet? Ellers kan du slibe en dybere rille.
bekymret for at vinduet går i stykker, hvis jeg sliber en dybere rille?
Medlem
· Sverige
· 5 688 indlæg
Ja, jeg har en sådan. Lidt sjovt at der næppe findes nogen elmaskiner, der gør, hvad denne dims gør. Alle burde have sådan en i deres arsenal!K_arlstrom sagde:
__
PS. En god idé at smøre mekanikken med fx lithiumfedt for optimal ydeevne, eller ”moly”-fedt dvs. MoS2-baseret.
Senest redigeret:
Det som har fungeret bedst for mig, når det gælder lignende skrue til vindue, er først at varme lidt, så malingen bliver blød og man let kan skrabe den væk. Vigtigt at skruesporet bliver helt rent. Skrab lidt ekstra og tag så en god skruetrækker, der passer godt i sporet og fylder hele sporet. Det plejer at lykkes, men nogle gange sidder det så fast, at skruen alligevel giver efter.
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 indlæg
Sidder skruer fast, skal man jo ikke bruge skruemaskine alligevel. Bedst er jo en velpassende skruetrækker og så tage fat. Ofte bliver skruen ødelagt af forkerte værktøjer, så man gør det sværere og sværere selv desuden. Så rengøre ordentligt fra start, ikke efter man har maltrakteret sporet.......

