Hej! Ved ikke om jeg poster tråden korrekt, men jeg prøver ;)

Vi skal sætte en gipsvæg op på førstesalen for at dele et eksisterende rum. Væggen bliver 3 meter lang og ca. 2 meter høj. Hvad kan man regne med for materialomkostninger? Vi tænkte at regne lidt på budgettet angående det, vi skal gøre i huset. Min svigerfar skal hjælpe os, så vi behøver ikke nogen arbejdsomkostninger.

Derefter skal vi sætte en dør i (lave åbning i eksisterende væg), også her får vi hjælp. Hvad koster en "færdig" dør med karm og alt, hvad der skal være? :x

Www.byggmax.se

Du kommer til at skulle bruge:

Reglar (træ eller plade)
Gips
Isolering
Lister
Skruer/søm
Dør
Karm
Tærskel

Så!

Mvh fremax

Tak! Og så antager jeg, at det bare er at måle længden? Altså lægter er 6 meter oppe og nede? Gips, bruger man dobbelt plader eller en? Isolering har vi tilbage fra et andet projekt. Vi er helt nye til dette med hus og har ikke så stor styr på det, men svigerfar har mere styr. Han er dog ude at rejse i udlandet et stykke tid fremover, så kan ikke spørge ham overhovedet.

Du behøver stående reglar på passende afstand. Brug 90-bredde på pladerne så bliver det mindre bøjelig. Plader til væggen er passende et lag osb/spån/plyfa og et lag gips per side væg. Glem ikke evt. elinstallationer som kan skulle ændres eller suppleres.

• Synes
fremax
  • Laddar…
Sæt 5000:- i budget, så er I ret tæt på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.