:Dhej jeg har et hus med lav hældning på taget i dag, hvad kan materialomkostningen være for standardudstyr 90 kvm er huset skal have mansardtag med en kvist på 3,60 et vindue på hver gavl med. pris med gipsvægge og gulv lagt gør alt arbejde selv uden el og spærrejse. MVHmasse

Du skal specificere, om det skal være muligt at svare på det. Spær plejer at koste 1000-1500 kr pr. styk afhængigt af størrelse og konstruktion. Vinduer varierer meget mellem forskellige varianter. Jeg anbefaler, at du sætter dig ned og laver en detaljeret kalkyle for hele projektet og køber materialer hjem i omgange. Tidsplanlægning er også anbefalelsesværdig. At bryde et tag op gør man helst ikke på denne årstid, ej heller udvendig maling og taglægning.

Det plejer at blive dyrere, end man først tror, selvom man udfører alt arbejdet selv.
/CC

jeg er i gang med at regne på det, forstår ikke hvad der er galt, jeg ligger på ca:200 tusinde totalt andre siger det koster mindst 500 tusinde hvor fejler det??

Hvis det "bare" er en tagløftning du selv skal gøre, så går det ikke på 500.000 for en "basisbygning". 200.000 lyder derimod lavt. Men jeg har en bekendt, der løftede et 120 m2 hus. Han klarede sig på urolige lave 230.000 :o. Men han havde en del kontakter i byggematerialer, og alt var ikke hvidt.

Svært at gætte hvad du har regnet på... angiv nogle tal, så får du sikkert mere hjælp. Meget koster mere, end man tror. Fx har jeg en anden bekendt, der ikke regnede med skruer og søm. Den post landede på 10.000.

Skal du lave kvist, så koster blikkenslageren sandsynligvis omkring 7.000-10.000. Har du det med... Har du vandbåren varme? Hvis du hyrer en VVS'er koster det mellem 3500-5000 kr per element.

jeg har kun regnet på frem til pap og lægter på taget og materialer til gulv og vægge inde inkl. døre og vinduer samt el

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.