Medlem
· Södermanland
· 9 indlæg
er i gang med at ombygge en gammel lade til garage. jeg vil ændre tagkonstruktionerne i garagen for at få den højeste loftshøjde muligt. Den del, der er garage, er 10 meter lang. Der er et såkaldt let tag på det af plade, og alt tømmer i tagkonstruktionerne i dag er granvirke med dimensionen ca. 220*145 og er placeret med en cc på ca. 3000-3500mm. På det første billede er, hvordan de ser ud i dag. Er det muligt at bygge dem om i henhold til et af de 2 eksempelbilleder, der også er med, eller er der nogle andre ideer eller tips?
Medlem
· Stockholms län
· 221 indlæg
den nedre stocks funktion er at bære i træk. hvis man fjerner den, vil de ydre, nedre hjørner på pyramiden synke udad.
en variant på det andet billede kunne eventuelt fungere.
men kan du ikke bare hæve indertaget til den øvre tværgående bjælke og beholde de nedre bjælker synlige? hvis det er en gammel lade, ville jeg synes, det var fint med lidt rustikhed og historie tilbage i huset.
en variant på det andet billede kunne eventuelt fungere.
men kan du ikke bare hæve indertaget til den øvre tværgående bjælke og beholde de nedre bjælker synlige? hvis det er en gammel lade, ville jeg synes, det var fint med lidt rustikhed og historie tilbage i huset.
Medlem
· Södermanland
· 9 indlæg
kan ikke have den nedre bjælke, fordi jeg vil have en lift i garagen, og for at kunne løfte en bil tilstrækkeligt højt er den i vejen, men som skrevet kan billedet ifølge det første eksempel fungere
Klik her for at svare