Jeg har en gammel skorsten fra 50'erne, som ikke er blevet brugt til andet end ventilation siden en gang i firserne. Efter at have talt med skorstensfejeren om fyring i de åbne pejse, sagde han, at det var ok, men at skorstenen skulle mures om oven over taget. Skorstenen har otte skorstenskanaler, og jeg har talt antallet af mursten til ca. 280 stykker. Jeg har haft et par murere fra annoncerne i GP her og se, og de vil have ca. 28.000 kroner for dette. Er det en rimelig pris? Synes det lyder meget dyrt!

Vi har fået en pris på 9000:- for at mure om en skorsten. (Kun over nocken) Skorstenen har fire kanaler og mureren vil anvende de gamle mursten. Han skal supplere med nogle "hulsten" på kronen, da de fæster bedre end de eksisterende "hele" mursten.

lyder da lidt dyrt, min bror og jeg murede min skorsten om på 5-6 timer, godt nok kun 4 skorstene. tror materialet kostede omkring 4k, mener det var noget med 150 sten.

For hullet frostsikkert tegl bør du betale maks 10 kr per stk, altså lige under 3000:- i dit tilfælde. Læg dertil ca. 600 kg B-mørtel for 1000:-. Sammenlagt for materialet er det altså ca. 4000:-. Læg til for stillads måske og lidt andet yderligere 2000:-. Så er der 22 000 kr tilbage i tilbuddet. Hvis mureren arbejder for 500 :-/time inkl. moms, skulle han have brug for 44 timer, altså en god uges arbejde. Det lyder tvivlsomt, synes jeg.

Jeg havde murere, der gjorde det samme for mig. 2 murere i tre hele dage, nedrivning, opmuring og rengøring(!!!). For det måtte jeg betale 20kkr... Ikke så sjovt overhovedet...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.