5,008 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
Ombbygget væg og skiftet dørkarm, sidste fix tilbage og jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre :)
LANG topic blev det..
Anyways, jeg har bygget en væg om, fra 45mm til 90mm og samtidig skiftet dørkarm til en 93mm, jeg tænkte ikke særlig langt, da jeg troede, at karmen ville være i linje med begge sider af væggen, forstår ikke engang, hvordan jeg tænkte der. Men gjort er gjort, nu har jeg brug for hjælp til at fikse dette:

Billedet viser tærsklen, der slutter 2 CM fra laminatet, ikke særlig pænt. Det er et laminatgulv, der ligger på masonitplader.

Dette billede taler for sig selv, karmen er for smal til væggen, kan det fikses med nogle lister, eller hvordan plejer folk at gøre?
Anyways, jeg har bygget en væg om, fra 45mm til 90mm og samtidig skiftet dørkarm til en 93mm, jeg tænkte ikke særlig langt, da jeg troede, at karmen ville være i linje med begge sider af væggen, forstår ikke engang, hvordan jeg tænkte der. Men gjort er gjort, nu har jeg brug for hjælp til at fikse dette:

Billedet viser tærsklen, der slutter 2 CM fra laminatet, ikke særlig pænt. Det er et laminatgulv, der ligger på masonitplader.

Dette billede taler for sig selv, karmen er for smal til væggen, kan det fikses med nogle lister, eller hvordan plejer folk at gøre?
Velkommen til liste-, spartel-, slibe-, fuge- og malerklubben! Der findes desværre ingen genveje. Køb MDF eller trælister og skær dem til, inden du sætter dørrammerne. Kan det lade sig gøre at skære en smal bit af gulvet og klemme den ind mod dørkarmen måske? Så en eg-fuge de sidste mm måske?
Det ville have været fedt, hvis jeg havde haft et stykke af gulvet tilbage, desværre er det lagt for så længe siden, at alt spild er væk.
MDF har jeg hjemme, dog 22mm, lidt vel groft måske? Skal man fæstne MDF'en i karmen eller reglerne rundt om karmen? Føler mig ikke helt sikker på dette lige nu
MDF har jeg hjemme, dog 22mm, lidt vel groft måske? Skal man fæstne MDF'en i karmen eller reglerne rundt om karmen? Føler mig ikke helt sikker på dette lige nu
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bor i ett hus byggt 1947 undrar om väggputsen kan innehålla asbest
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Badeværelse i hus bygget -68 plast eller dampbremse mod ydervæg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Ydervæggene i lejlighedsbyggeri bygget -49 lyder tomme, når jeg banker. Hvordan er de konstruerede?
Bygningsfysik