Jeg tænker at fjerne den gamle parket (25 mm) og rette op på de skrånende eksisterende gulvbjælker, som er oprettet på en mellemstrukturel betonlag. Bjælkerne ligger med cc 55 cm.
Min første tanke var at nivellere bjælkerne og limskrue 22 mm spånplade ovenpå. Ovenpå dette tænkte jeg at skrue gles og lægge gulvvarme (20 mm).
Gulvspån er dog ikke gratis, så derfor overvejer jeg i stedet at lave konstruktionen som på billedet med 28x70 gles cc30 på de nivellerede bjælker og derefter 22x120 mm gles på tværs. I denne bliver der så plader, slange med lumppapir og 14 mm parket ovenpå.
Jeg skal tilføje, at jeg har brug for omtrent denne højde på gulvet for at tilslutte pænt mod et tilstødende klinkergulv.
Hvad synes I om den konstruktion?
På billedet svarer de to liggende til 45x95 gulvbjælkerne.
Uden at være en ekspert så synes jeg det lyder som et godt underlag.
Der kan blive lidt svigt hvis man "tvinger" ved at hoppe lidt, men hvor ofte er man i sådan nogle situationer?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.